מנכ"ל תאגיד השידור: "נשדר מירושלים כפי שהתחייבנו"

ראשי תאגיד השידור "כאן" סיירו היום במתחם בירושלים אליו הם אמורים לעבור עד יולי 2017

אלדד קובלנץ / צילום סלפי
אלדד קובלנץ / צילום סלפי

ראשי תאגיד השידור הישראלי "כאן" סיירו היום (ג') במתחם בירושלים אליו הם אמורים לעבור עד יולי 2017. מדובר בבניין ברחוב כנפי נשרים בעיר ששטחו הכולל הוא כ-7,200 מ"ר. התאגיד רכש את השטח בסכום של 88 מיליון שקל, וכעת מתבצעות במבנה התאמות, בהשקעה שעומדת על-פי נתוני התאגיד על כ-40 מיליון שקל.

בסיור נטלו חלק בין השאר יו"ר התאגיד, גיל עומר; והמנכ"ל, אלדד קובלנץ, שאמר: "נשדר מירושלים, בכל הפלטפורמות, כפי שהתחייבנו". 

עד המעבר לירושלים ישדר התאגיד מהאולפנים במודיעין שישמשו עד לאחרונה את ערוץ 9. החודש יחלו עובדי התאגיד לעבור לאולפנים הללו, כדי להיערך לתחילת השידורים משם בשליש הראשון של 2017. 

כזכור, באוגוסט האחרון הוכנסו תיקוני חקיקה בחוק המסדיר את עלייתו לאוויר של התאגיד במקביל לסגירת רשות השידור. התיקונים קבעו כי התאגיד יחל לשדר לא יאוחר מ-30 באפריל 2017, אך הוא יוכל לעלות לאוויר עוד קודם, החל מינואר 2017, בכפוף לאישור שר התקשורת ושר האוצר. 

בנוסף, שונה הסעיף בחוק שקבע כי השידורים מירושלים יחלו לא יאוחר מיוני 2018, ונקבע כי התאגיד יחל לשדר באופן חלקי מירושלים כבר ביולי 2017.

גורמים שונים הטילו ספק ביכולת של התאגיד לעמוד בלוח הזמנים שהוגדר בכל הנוגע לשידורים מהבירה, ובחוק אף הוכנס סעיף שמאפשר לעכב את התקציב הממשלתי שאמור להיות מועבר לתאגיד אם הוא לא יעמוד בזמנים שנקבעו.

קובלנץ הבטיח במהלך אותם דיונים בכנסת כי "מיולי 2017 רוב התאגיד, רוב העובדים, רוב הפלטפורמות - יהיו בירושלים. חטיבת החדשות תשב שם, וכך גם הרדיו וחלקים מהטלוויזיה". 

סיור בירושלים / צילום: דוד מזח
 סיור בירושלים / צילום: דוד מזח