מנהל חטיבת הלקוחות בפסגות טל קדם עוזב את תפקידו

קדם, שכיהן כמשנה בכיר למנכ"ל פסגות, צפוי לצאת לדרך עצמאית ו"אתגרים חדשים" ■ לעזיבתו קדמה פרישת מנכ"ל פסגות חגי בדש, שהוחלף בידי ברק סורני ■ פסגות בתקופה קריטית - האם אייפקס יצליחו להחזיר את ההשקעה?

טל קדם. צילום: תמר מצפי
טל קדם. צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות פסגות ממשיך לשנות את פניו. זמן קצר לאחר היוודע דבר מינויו של ברק סורני למנכ"ל בית ההשקעות הגדול במשק, במקומו של חגי בדש, שהודיע על פרישתו כבר בפברואר השנה, נודע היום כי גם מספר 2 בבית ההשקעות, טל קדם, פורש. קדם, מהמנהלים הדומיננטיים בפסגות, כיהן כמשנה בכיר למנכ"ל פסגות וכמנהל חטיבת הלקוחות, שאותה הקים. פרישתו באה זמן קצר לאחר שמנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של פסגות, ירון דייגי, הודיע אף הוא על פרישה.

לדברי גורמים המעורים במתרחש בבית ההשקעות, קדם, שהיה מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל פסגות במקומו של בדש, וגם נחשב למקורב יחסית לבעלת השליטה זהבית כהן (מנכ"לית קרן אייפקס), עוזב בין היתר משום מגבלת השכר בסקטור הפיננסים. את קדם, שעובד בפסגות כ-14 שנה, יחליף רמי יערי, בן 40, אשר עובד בפסגות זה 12 שנה, ובתפקידו האחרון שימש סמנכ"ל לקוחות פרטיים בבית ההשקעות. קודם לכן שימש יערי, בין היתר, כסמנכ"ל לקוחות פרטיים בחברת הגמל והפנסיה, מנהל מחלקת שימור לקוחות, מנהל דסק חו"ל בחברה ומנהל תיקים בפסגות ני"ע.

לקראת צומת

כפי הנראה קדם יישאר גם בעתיד בשוק ההון. בפסגות הוא הקים את חטיבת הלקוחות ש"היא החטיבה הגדולה בחברה, ועוסקת בהפצת כלל מוצרי הבית לכל ערוצי ההפצה (בנקים, סוכנים, ישיר). הצלחת חטיבת הלקוחות בניהולו הייתה חלק מרכזי מהצלחת פסגות בשנים האחרונות", אמרו היום בפסגות, תוך שהוסיפו כי "קדם עתיד לצאת לדרך עצמאית".

במכתב ששלח היום לעובדים בפסגות התייחס קדם למנכ"ל החדש סורני, ואמר: "הניסיון, ההיכרות, המקצוענות והרוגע של ברק הם שהפכו אותו לבחירה המושלמת לנהל את החברה הזו". עוד הוסיף: "הצטרפתי לחברה בגיל 28, ואני מרגיש כי כעת עליי לפנות לאתגרים חדשים".

פסגות, שבו מנוהלים כיום נכסים פיננסיים בהיקף של כ-190 מיליארד שקל, נמצא במספר צמתים מרכזיים במיוחד עבורו. זאת לא רק על רקע מינויו של מנכ"ל חדש, כי אם בייחוד על רקע הצורך ההולך ומתממש של בעלת השליטה בו, קרן אייפקס, לבצע מימוש של השקעת הענק בבית ההשקעות. כך, ב-2017 צפויים אייפקס וראשי בית ההשקעות להתחיל במאמצים לקדם את מכירת בית ההשקעות, בשווי גבוה ככל הניתן, אך כזה שצפוי להיות נמוך משמעותית מהתוכניות הראשוניות של אייפקס, מלפני כמה שנים.

האתגר, האדיר מלכתחילה, במימוש מוצלח של פסגות אף גובר בצל המהלכים הרבים - והלא מוצלחים עד כה - למכירת גופי פיננסים ענקיים בישראל בשנים האחרונות. בית ההשקעות השני בגודלו במשק - מיטב דש - כבר נמצא על המדף, ומתנהלים מגעים למכירתו לידי קרן ההשקעות הזרה XIO. גם קבוצות הביטוח הפניקס וכלל ביטוח עומדות למכירה. הבעלים של הראשונה במגעים למכור את השליטה בה ליאנגו הסינית, ואילו הבעלים של השנייה מתקוטטים עם הרגולטורית, נגד כוונתה למכור את מניות השליטה בה דרך השוק, וללא פרמיית שליטה.