בן משה והפועלים מזרימים עשרות מ' ש' ל"הולמס פלייס"

במקביל להזרמות ההון, רשת מכוני הכושר גם לווה כ-45 מיליון שקל מקבוצת הביטוח הפניקס ■ המימון יישמש לרכישת המתחרה גו אקטיב בתמורה ליותר מ-90 מיליון שקל

זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים, חוברת לקרן גרין לנטרן של ריצ'י האנטר, שמביא עמו גם את מוטי בן משה, להשקעה של עשרות מיליוני שקלים ברשת חדרי הכושר הולמס פלייס ישראל. העסקה, שנועדה לממן את רכישת הרשת המתחרה גו אקטיב, כוללת השקעה של כ-25 מיליון שקל מצד בנק הפועלים, שיחזיק בכ-18% מרשת הולמס פלייס ישראל.

בנוסף להשקעה זו גם קרן גרין לנטרן של האנטר תזרים כספים לחברה כ-20 מיליון שקל מכספי מוטי בן משה, שהיום השלים את רכישת הריבוע הכחול ושעתה מצטרף להחזקה של כ-15% ברשת מכוני הכושר, בעקיפין דרך הקרן של האנטר, ועוד 5 מיליון שקל מידי משקיעים קיימים של הקרן בהולמס פלייס, כשחלק מהמשקיעים הקודמים שלה יוצאים עתה מהעסקה.

כך או אחרת, האנטר ושותפיו להשקעה ברשת, אליה נכנסו לפני כשנתיים וחצי, יחזיקו עתה בכ-45% מהולמס פלייס ישראל כשיתרת המניות, כ-39%, הינה בידי רשת הולמס פלייס הבינלאומית. קודם לעסקה הנוכחית החזיקה גרין לנטרן 45% ממניות הרשת הישראלית (עם חלוקה שונה מהיום בקרב חבר הקבוצה) והיתר, 55%, היה בידי הרשת הבינלאומית שבשליטת משפחת פישר.

הזרמת הכספים להולמס פלייס ישראל, שלה כ-22 סניפים, נועדה לממן את רכישת הרשת המתחרה גו אקטיב, שלה 11 סניפים ש-6 מהם בערים בהם אין להולמס פלייס נוכחות, בתמורה לקצת יותר מ-90 מיליון שקל. הולמס פלייס רוכשת את גו אקטיב מידי קבוצת משקיעים בראשות מוטי קירשנבאום. במקביל להזרמות הון מהבעלים החדשים והקיימים ברשת, הולמס פלייס גם לוקחת הלוואה בהיקף של כ-45 מיליון שקל מקבוצת הביטוח הפניקס.

ככל הידוע הכנסותיה השנתיות של הולמס פלייס ישראל מוערכות בכ-290 מיליון שקל ואלו של גו אקטיב מוערכות בקצת יותר מ-100 מיליון שקל. מבחינת הולמס פלייס ובנק הפועלים שמשקיע בה עתה, המיזוג בין הרשתות ייצור חיסכון בעלויות וזאת משום הסינרגיה הקיימת.

פועלים שוקי הון היא זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, בניהולו של עומר קרייזל. החברה משקיעה בחברות צמיחה במגוון של תחומים. אסטרטגית ההשקעות מתבססת על השקעה בקבוצות ניהול מובילות, בעלות מוניטין ויכולת יצירת ערך משמעותי לבעלי המניות לאורך זמן. מבחינה זו ההשקעה בהולמס פלייס נעשתה במטרה לאפשר את התרחבותה עם רכישת הרשת המתחרה. בשנה האחרונה השלימה השקעות בסקטורים שונים לרבות תעשייה, מסורתית, טכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת, נדל"ן, תחבורה חכמה, סייבר ועוד.

בין ההשקעות של החברה: סלנו, רב בריח, ויה, טטה-רי, סרבר פארם, אנרקון, מניבים קרן הריט החדשה בישראל, ומימון פרויקטים. יחד עם זאת תחום ההשקעות הריאליות בבנק הפועלים אינו נחשב למוקד פעילות מהותי, ביחס לגודלו של הבנק, וזאת בניגוד למתחרה - בנק לאומי.

גרין לנטרן, שבראשות האנטר שבעבר ניהל את רשת שופרסל ואת נטוויז'ן ומשרד הפרסום מקאן-אריקסון, רכשה בשלהי 2015, יחד עם קבוצת משקיעים בינלאומית, 50% מסופר קופיקס - רשת המרכולים השכונתיים של רשת קופיקס. בין שלל החזקותיה היא גם מחזיקה במניות כאמור בהולמס פלייס ישראל, בה היא מחזיקה גם במניית זהב לניהול הרשת.

כאמור, מוטי בן משה, שהיום מציין גם השלמת עסקה גדולה יותר מבחינתו, נכנס להולמס פלייס. בניגוד להשקעה של פועלים שוקי הון השקעתו של בן משה אינה ישירה כי אם דרך הקרן שמוביל האנטר עם שותפיו. שמו של בן משה הפך למוכר בשוק ההון המקומי כשהפך, יחד עם אדוארדו אלשטיין, לבעל שליטה בקונצרן אי.די.בי לאחר שזה קרס פיננסית והוצא מידי בעליו הקודמים: נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת. ברבות הימים יחסיהם של אלשטיין ובן משה עלו על שרטון והשניים נפרדו, תוך השמעת טענות חריפות האחד כנגד השני. היום השלים בן משה את רכישת אלון רבוע כחול.