נעילה שלילית בבורסות אירופה; הנפט צולל ב-2.7%

פורסם מדד המחירים לצרכן הבריטי - מתחת לתחזית ■ אמש: עליות חדות בוול סטריט לאחר הנאום היוני של בריינארד ■ נתוני מאקרו חיוביים בסין: התפוקה התעשייתית, ההשקעות בנכסים קבועים והמכירות הקמעונאיות עלו יותר מהצפי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה שלילית, על רקע הירידות שנרשמו אמש לקראת נאומה של בכירת הפד בריינארד. בניו-יורק נסגרו הבורסות אתמול בעליות חדות בעקבות דבריה של בריינארד שאמרה כי יש להמתין עם העלאת הריבית.  

 

בגזרת המאקרו, התפרסם מדד המחירים לצרכן החודשי בבריטניה. המדד הראה עליה של 0.6%, לעומת התחזית שעמדה על 0.7%. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, נאם בטקס בעיר טרנטו, איטליה. דראגי הציג את עמדתו המאששת את חשיבותו של האיחוד האירופי ואף הטיף לשיתוף פעולה ברמה גבוהה יותר: "אם נגביל עצמנו ליצירת מוסדות מאוחדים, ללא גוף פוליטי מרכזי בו רצונות האומות ישתלבו (...) נסתכן באפשרות שבהשוואה לחוזק הלאומים השונים, היוזמה האירופית תהיה קרה וחסרת-חיים".

במהלך נאומו בוועידה במילאנו, התייחס שר הכלכלה האיטלקי, פייר קרלו פדואן, לקושי שאיתו מתמודדים מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלה ברחבי העולם: "האזרחים חסרי סבלנות ורוצים לראות רפורמות (...) אחד האתגרים עבור קובעי מדיניות הוא לתכנן רפורמות שיניבו פירות במהירות האפשרית". פדואן ציין בנוסף שינמיך את תחזיות הצמיחה במדינה.

בבריטניה, מניית ענקית קמעונאות המזון האינטרנטית אוקאדו צונחת, למרות פרסום דוחות שהעידו על צמיחה נאה במספר המכירות השבועיות. אוקאדו מתמודדת עם תחרות מחריפה בשוק שבו היא פועלת, הפוגעת קשות בשולי הרווח. עוד גורם לחשש סביב רווחי הרשת בעתיד הוא כניסתה של אמזון לתחום קמעונאות המזון האינטרנטית.

מניית HSBC יורדת בכ-1% לאחר שאנליסט סיטי הוריד את ההמלצה על המניה לדירוג  "נייטרלי".

הבנק ההולנדי ABN Amro הכריז שמנכ"ל הבנק, גריט זלם, יעזוב את תפקידו מוקדם מהצפוי. זלם הוביל את הבנק בשנים לאחר המשבר הפיננסי של 2008, והיה אמור לסיים את כהונתו ב-2018. הבנק לא מסר סיבה לעזיבתו המוקדמת.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת, לאחר שפורסמו מספר נתוני מאקרו חיוביים בסין.

 

 

כאמור, בכירת הפד לאל בריינארד הפכה את המגמה השלילית ששררה בשווקים מאז יום שישי כאשר אמרה כי " לאור ההאטה בצמיחה ובאינפלציה באירופה וביפן, על הבנק הפדרלי לנקוט משנה זהירות במדיניות המוניטרית שלו". היא הזהירה בנוסף כי "כרגע קיים סיכון גדול יותר מחולשה בלתי צפויה בביקושים הגלובליים מאשר מצמיחה כלכלית לא צפויה", ולכן לדעתה יש לשמור על מדיניות של ריבית נמוכה לאורך זמן. בריינארד גם ציינה כי ההאטה בצמיחה הכלכלית בסין צפויה להימשך. 

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום בסין נתוני ההשקעות בנכסים קבועים שנותרו יציבים ברמה של 8.1% באוגוסט בשיעור שנתי. במקביל פורסם כי התפוקה התעשייתית עלתה ב-6.3% בשיעור שנתי והמכירות הקמעונאיות זינקו ב-10.6% באוגוסט בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, נתון המצביע על התהליך הכלכלי שעוברת סין לעבר כלכלה המבוססת על צריכה פרטית ושירותים. 3 הנתונים שפורסמו היום רשמו קריאות גבוהות מעט יותר מצפי האנליסטים בשוק.

מניית סמסונג  המשיכה לבלוט במסחר וזינקה בחדות לאחר שאיבדה אתמול 7% או כ-14.3 מיליארד מהשווי שלה. זאת, על רקע התקלה בסוללה במכשיר הדגל של החברה הגלקסי נוט 7. במקביל, פרסמה אתמול החברה הקוריאנית כי היא מוכרת את חטיבת המדפסות שלה ל- HP בעסקה בשווי של 1.05 מיליארד דולר.