צפו: בית האופרה בסידני ישנה את פניו

לפני מספר שבועות הוסר הלוט מעל התוכנית הגרנדיוזית לשדרוג בית האופרה המפורסם בעולם, בסידני שבאוסטרליה ■ המבנה, שתוכנן במשך עשרות שנים ונפתח ב-1973, עומד לעבור שינוי משמעותי בעלות של כ-202 מיליון דולר ■ כל הפרטים בווידאו

בית האופרה בסידני הוא אחד מאתרי התיירות המפורסמים בעולם ונחשב גם לאתר התיירות מספר אחד באוסטרליה, עם למעלה משמונה מיליון תיירים המבקרים בו מדי שנה. לאחרונה פורסם סרטון שהועלה לרשת ומעורר סקרנות רבה בכל העולם. בסרטון נחשפת התוכנית לשיפוץ המבנה המונומנטלי, שיפוץ שמוערך בכ-202 מיליון דולר.

בית האופרה, שכבר מזמן הפך לאייקון של העיר סידני, נחשב ליצירת מופת ארכיטקטונית והוא שוכן במרכז העיר על חצי אי במפרץ ג'קסון ליד גשר הנמל המפורסם של העיר. המבנה מתאפיין בצורה המזכירה מפרשים של אוניה או קונכיות והוא מכיל כיום כ-1,000 חדרים, ביניהם חמישה אולמות מופעים , חמישה אולמות חזרה, ארבע מסעדות, שישה בארים, ושלל חנויות מזכרות.

במסגרת הפרוייקט מתוכננים שיפורים בעיקר בחללים הפנימיים, מערכות אקוסטיקה משופרות, הגברת הנגישות, הטכנולוגיה והפתיחות לקהל הרחב. מסדרונות המבנה יצופו מבפנים במסכים דיגיטלים, יבנה מתחם לאנג' וקפה חדש, תותקן מעלית שתוביל לאולם הקונצרטים המרכזי, ה-TOWN HALL שהוא החלל הגדול ביותר בבית האופרה ומציע כיום 2,678 מושבים, בתוכו גם ממוקם העוגב הגדול בעולם עם 10,000 צינורות.

דגש מיוחד הושם בתכנון על הפתיחות והנגישות לקהל ולאוכלוסיות מיוחדות כשחדרי משרדים יעברו הסבה למרכזי לימוד עבור ילדים ומשפחות, מעליות חדשות ומעברים תוכננו כך שיוכלו לאפשר לנכים להגיע לחללים שונים במבנה אליהם לא יכלו להגיע בעבר ובאולמות יוקצו מושבים המותאמים לכיסאות גלגלים. השיפוץ באולם הקונצרטים, שנחשב לגולת הכותרת, יארך שמונה עשרה חודשים. הוא יחל בשנת 2019 וימשך עד הפתיחה הרשמית ב- 2021.

תאטרון "ג'ואן סאת'רלנד", תאטרון קשתי המכיל 1,507 מושבים וקרוי על שמה של זמרת האופרה האוסטרלית המפורסמת, שאף נולדה בסידני, גם הוא יעבור שיפוץ מחדש בדגש על במה חדשה ומערכת אקוסטיקה משופרת. החלל אשר משמש לאירועים ולתצוגות אשר ממוקם בחלקו הצפוני של גשר ההליכה יוחלף במרכז פונקציונאלי שכחלק ממעטפת הבית יציע נופים מרהיבים של הנמל מסביב. בית האופרה בסידני נחשב לאחד ממרכזי אומניות הבמה הפעילים ביותר בעולם, המארח מעל ל-1,500 מופעים מדי שנה בהם נוכחים כ-1.2 מיליון צופים.