עובדי קריית הממשלה שובתים: מוחים על ביטול "זמן הסתגלות"

אין קבלת קהל במשרד הפנים, רשות המסים, רשות האוכלוסין, מינהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון, שירות התעסוקה ועוד ■ דעה: חוצפה, אין מילה אחרת

תמונה של בניין קריית הממשלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
תמונה של בניין קריית הממשלה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

עובדי קריית הממשלה בתל-אביב ממשיכים גם הבוקר (ה') במאבקם נגד החלטת הממונה על השכר ונציבות שירות המדינה לבטל את "זמן ההסתגלות" שהוענק להם בהגעה וביציאה מבניין קריית הממשלה.

העובדים ממשיכים בעיצומים, ובין היתר אין קבלת קהל במשרד הפנים, ברשות המסים, ברשות לרישום אוכלוסין במעברי הגבול, במינהל מקרקעי ישראל, במשרד השיכון, במשרד להגנת הסביבה, בשירות התעסוקה ובמשרד הכלכלה.

בניין קריית הממשלה (הידוע גם כמגדל הקריה או מגדל היובל), בפינת הרחובות קפלן-בגין בתל-אביב, ממוקם במתחם דרום הקריה, הסמוך למגדלי עזריאלי ולמתחם שרונה.

עם הקמת הבניין ואכלוסו קיבלו עובדי המדינה במשרדים הממוקמים שם הטבה שנועדה למנוע מהם הפסד בגין פרק הזמן שלוקח להם להגיע לבניין, להיכנס אליו ולצאת ממנו, עקב עומסי התנועה במקום. מדובר בחצי שעה שבה העובדים בדרכים, בכניסה לבניין בבוקר או ביציאה ממנו בתום יום העבודה, אך פרק זמן זה נחשב לזמן עבודה עבורם בשכר.

לאחרונה החליטו הממונה על השכר באוצר, יחד עם נציבות שירות המדינה, על ביטול ההטבה, דבר שהצית את המחלוקת מול עובדי המדינה העובדים בבניין. אלה פתחו השבוע בעיצומים, והם מאיימים כי יחריפו את הצעדים אם לא תוחזר ההטבה.

במסגרת העיצומים, כאמור, אין קבלת קהל בכל משרדי הממשלה בבניין, וביום ראשון מתוכננת הפגנה, באישור המשטרה, של כל העובדים מול הכניסה לבניין לקריית הממשלה.

לדברי יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, ואדים אבנשטיין, ביטול ההטבה באופן חד-צדדי, כטענתו, על-ידי המדינה הנו צעד שגוי הפוגע בעובדים בבניין בצורה דרמטית.

לדבריו, "צומת עזריאלי, שהבניין נמצא בו, הפך להיות הצומת המדינה. לצאת מהבניין ולהיכנס אליו זאת בעיה גדולה מאוד עבור העובדים. כל ההפגנות הגדולות נערכות פה, באישור המשטרה; בנוסף לזה, הוקמו פה שכונות חדשות, הכי מבוססות במדינה, בהם מגדלי שרונה ושכונת החשמונאים, מהפרויקטים הגדולים בתל-אביב, עם מאות משפחות מבוססות שיש להם לפחות רכב אחד ולרוב שניים. לזה תוסיפו את העבודות על הרכבת וגם את המבקרים במתחם שרונה, ותבינו עם מה אנחנו מתמודדים כל יום. הכול ביחד מפריע מאוד לעובדי קריית הממשלה גם בכניסה וגם ביציאה מהבניין. עובדים מחכים יותר מ-20 דקות ביציאה מהחניון על-מנת לצאת מהעבודה".

עוד לדברי אבנשטיין, המדינה לא סיפקה הסבר מספק לביטול ההטבה. "בדיון האחרון בנציבות שירות המדינה, גם הפקידים של הממונה על השכר וגם נציבות שירות המדינה הבהירו כי הם מכירים בבעיה ומגדירים את המצב של הבניין כחריג. הם יודעים שיש בעיה קיימת ורצינית, אבל כשמסתכלים על הבעיות מהסוג הזה מבעד לחור של הגרוש, מחליטים לבטל.

"הם לא אומרים לנו כמה זה עולה למדינה, והם לא אומרים שהם מפסידים כסף. בחישוב שלי המדינה לא מפסידה, רק מרוויחה. אבל הם טוענים שיש לזה השלכות רוחב, ועובדים אחרים ברחבי הארץ יבקשו את אותה הטבה, אז במקום לפתור את הבעיה לאחרים, הם רוצים לבטל את זה פה בקריית הממשלה בתל-אביב. לא נסכים לכך. אם לא יימצא פתרון לבעיה הזאת, ולא יחזירו לנו את הזמן שנלקח, מיום ליום נחריף את העיצומים".

■ דעה /ליאת רון: חוצפה, אין מלה אחרת