פיג'ו מציגה דגם חדש ומרשים בשוק הקרוסאוברים

חדש על הכביש: פיג'ו מצטרפת לשוק הקרוסאוברים שסוחף את עולם הרכב עם גרסה חדשה וקרבית לדגם ה-5008 ■ צפוי לנחות בישראל בתחילת השנה הבאה ■ צפו בווידאו

חדשות הרכב, פגו 5008/ צילום: קאר שואו
חדשות הרכב, פגו 5008/ צילום: קאר שואו

דגם ה-5008 החדש מבית פיג'ו רושם הופעת טרום בכורה לקראת תערוכת הרכב של פריז שם יוצג באופן רשמי, ואתרי רכב רבים בעולם מנסים להבין לאיזו משבצת לשייך אותו; מיני וואן או רכב פנאי.

בין אם כך ובין אם כך, מדובר בשינוי עיצוב משמעותי לעומת הדגם היוצא, הכולל סבכה אגרסיבית ומראה קרבי יותר. שינויים משמעותיים נוספים נרשמו במידות הרכב, שצמחו ב-11 סנטימטרים לאורך כולל של ארבעה מטר ו-64 סנטימטר, לצד תוספת זהה של 11 סנטימטר לרוחב, כאשר ממד הגובה נותר זהה ועומד על מטר -64 סנטימטר.

הנהנים העיקריים מתוספות אלו יהיו נוסעי שורת המושבים השנייה, שיוכלו להתרווח מתוספת של שישה סנטימטרים באזור הברכיים. הדגם החדש יגיע עם שבעה מושבים, ויכלול לא מעט אפשרויות קיפול ואחסנה. אפרופו אחסנה, במקרה ותגיע עם ידיים עמוסות שיקשו עליך לפתוח את תא המטען, פשוט הנח את רגלך מתחת לפגוש האחורי, והרכב יעשה את השאר.

בדגם החדש יוצעו ארבעה מנועי דיזל ובנזין בנפחים שבין ליטר לשני ליטרים, בהספקים שנעים בין מאה למאתיים כוחות סוס, בשידוך לתיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות. הדגם החדש יציע מספר מערכות בטיחות אלקטרוניות דוגמת מערכת בקרת סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית. אך על מנת לדעת אילו מערכות מההיצע הרחב יגיעו ארצה, נאלץ לחכות עד לרבעון השני של שנה הבאה, בו על פי אנשי היבואן יחל שיווק הדגם אצלנו בארץ.