אירופה ואסיה ננעלו בעליות; הריבית ביפן ללא שינוי

הערב, 21:00 שעון ישראל: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ■ הבנק המרכזי של יפן החליט להותיר את הריבית על כנה אך סיפק תמריצים מוניטרים אחרים ■ נתוני סחר חלשים ביפן

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים לאחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי היפני, ולקראת החלטת הריבית בארה"ב הערב. 

הבנק המרכזי היפני החליט היום להותיר את הריבית ללא שינוי על 0.1%-, זאת חרף הערכות כי הבנק יבחר להעמיק את הריבית השלילית. במקביל, הבנק המרכזי זנח את מטרתו הקודמת להגדיל את הבסיס המוניטרי שלו ל-90 טריליון ין בשנה והותיר אותו על כ-80 טריליון ין יפני בשנה, אף כי הבנק הדגיש כי נכון לעת עתה הוא מתכוון להמשיך לרכוש נכסים בסכום הזה. בנוסף הבנק החליט להציב יעד לתשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ולשמור אותן סביב 0% וזאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של המדינה ולהאיץ את האינפלציה לרמה של 2%.

הסוחרים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים בדריכות לקראת החלטת הריבית הערב ב-21:00 (שעון ישראל) של הפדרל ריזרב. בעוד החוזים מעניקים סיכוי קטן יחסית להעלאת ריבית כבר היום, על פי רוב התחזיות יבחר הפד לפעול רק בדצמבר, לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב.

 

מניות הבנקים באירופה נסחרו במגמה חיובית. נציין את מניית בארקליס  שעלתה לאחר ש-HSBC העלה את מחיר היעד שלה. מניית יוניקרדיט עלתה בחדות לאור דיווח לפיו קיימים 3 רוכשים פוטנציאלים לזרוע ההשקעות של הבנק האיטלקי.

מניית אינדיטקס  ששולטת בחברת האופנה זארה, בלטה במסחר לאחר שדיווחה על עלייה ברווחים במחצית הראשונה של השנה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בעליות, בהובלת מדד הניקיי שזינק בחדות לאור החלטת הריבית של הבנק המרכזי היפני והיחלשות הין. 

 

מלבד החלטת הריבית, ביפן פורסמו היום נתוני הסחר, שהצביעו כי היצוא בחודש אוגוסט נפל ב-9.6% לעומת אוגוסט 2015, בעוד היבוא קרס ב-17.3% לעומת החודש המקביל אשתקד. בשוק ציפו לירידה מתונה יותר של 4.8% ביצוא, ונפילה חדה קצת יותר של 17.8% ביבוא.

סמסונג  המשיכה לבלוט במסחר בצל התקלה הנרחבת בסוללה של מכשיר הדגל החדש שלה - נוט 7. בסין דווח על מספר מקרים בהם הסוללה של המכשיר עלתה באש ובשוק מעריכים כי יצרנית הסלולר הקוריאנית עלול לספוג מכה קשה במכירות מכשירי הסלולר בסין.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]