מי הודיע על תרומה במהלך ערב הגאלה לבית חולים מאיר?

וגם: איפה נפגשו יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, וסגן יו"ר הנאסד"ק, מאייר סנדי פרוכר?

בני הזוג איילון ורטהיים פישביין ושטרק/ צילום:: עמית לובלינג
בני הזוג איילון ורטהיים פישביין ושטרק/ צילום:: עמית לובלינג

סגן יו"ר הנאסדק מתוודה בקריית אונו

מאייר סנדי פרוכר מגלה שהוא יוצא מהכלל

"השינוי המבני בבורסה - אתגרים ופוטנציאל", זה שמו המבטיח של הכנס שנערך אתמול (ד') בקריה האקדמית אונו.

בין אורחי הכנס ניתן היה לפגוש בין היתר גם את מאייר סנדי פרוכר, סגן יו"ר הנאסד"ק, שהגיע במיוחד לשם כך לישראל. "אני היחיד פה שאיננו פרופסור", ציין פרוכר, ואף התוודה והוסיף כי "לא רק זה, גם נזרקתי מ-5 ישיבות במהלך חיי. אני חושב שאבא שלי היה גאה בי אם היה יודע שאני מנהל היום את הנאסד"ק".

עוד שמעו על האתגרים והפוטנציאל גם פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך ולשעבר דיקן הפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית; הדיקן המכהן, פרופ' ירון זליכה; ופרופ' משה בן-חורין, ראש הקריה האקדמית אונו ויו"ר הוועדה לשכלול המסחר והנזילות בבורסה.

זליכה פרוכר האוזר ובן חורין / צילום:: הקריה האקדמית אונו
 זליכה פרוכר האוזר ובן חורין / צילום:: הקריה האקדמית אונו

אני ירושלמי

ובינתיים בירושלים - במלון וולדורף אסטוריה התקיים כנס תחת הכותרת "אסטרטגיה וחדשנות בכלכלה המשתנה". בכנס, אותו הובילו בנק לאומי, משרד עורכי הדין אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' ופירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו-האפט, ביקשו המשתתפים לחזק את המגזר העסקי.

עו"ד צבי אגמון, ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', הצהיר בנימה אישית כי "אני ירושלמי. נולדתי כאן, והמשרד שלי כאן, ילדיי נולדו בירושלים. מה שמפתח את העיר זו לא פילנתרופיה, אלא עסקים. לכן אני גאה לשאת דברים בכנס".

עוד השתתפו: דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי; דודו דן, מנהל מרחב מסחרי הבירה והדרום בלאומי; ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים; דן אטיאס, שותף וראש אשכול נדל"ן וירושלים ב-BDO זיו האפט; ואחרים.

מרגלית אטיאס ברקת דן ואגמון / צילום::נגה שדמי ואן דה ריפ
 מרגלית אטיאס ברקת דן ואגמון / צילום::נגה שדמי ואן דה ריפ

העיקר הבריאות 1: מאבקים שחשוב לזכור

מי הגיעו לפתיחת המרכז המחודש לאלצהיימר?

עם יד על הלב, זה אולי חשש אותו אנו מעדיפים לשכוח, אבל אתמול צוין יום האלצהיימר הבינלאומי. בכדי להגביר את המודעות לנושא, ויותר מכך - לפעול לשיפור הטיפול במחלה, נחנך אתמול הבניין החדש של מרכז האלצהיימר ברמת-גן, בהשקעה של למעלה מ-65 מיליון שקל.

את האירוע אירחו: אמוץ אליאש, יו"ר הוועד המנהל של המרכז; ניתאי אליאש, המנכ"ל; ופרופ' מיכאל דוידזון, יו"ר המרכז.

באורחים נצפו רבים מבכירי הקהילה הרפואית כמו גם העסקית - פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, שהעניק נימה אישית כשסיפר על מחלת האלצהיימר של אמו; זאב וורמברנד, מנכ"ל קופ- חולים מאוחדת, שטען כי במצב הנוכחי של מערכת הבריאות, "כל פעם שחולה אלצהיימר מתאשפז בבית חולים זה גורם לו לירידה במצבו הרפואי"; איש העסקים סמי סגול, אשר נודע כי ערב מכירת כתר פלסטיק, הודיע כי הוא תורם סכום נכבד לחקר מחלת האלצהיימר והדמנציה; פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא אוניברסיטת בר-אילן; דוד דרעי, סמנכ"ל בכיר בבורסה לניירות ערך, שסירב לענות על השאלה האם גם הוא ניגש לוועדת האיתור להחליף את מנכ"ל הבורסה הפורש, יוסי ביינארט; פרדי רוזנפלד, המשנה למנכ"ל הראל ביטוח; פרופ' אמוץ וינברג, נשיא שנקר לשעבר; איל בראור, מנכ"ל נוירוניקס המפתחת מערכת לטיפול טכנולוגי המעכב את המחלה; עו"ד חנן פרידמן, היועץ המשפטי של בנק לאומי; אילן טרבלסי, מנהל מרחב עסקי בבנק מזרחי-טפחות שהעניקו את ההלוואה לבנייתו של הבניין החדש.

מור יוסף ואליאש/ צילום:: יוני רייף
 מור יוסף ואליאש/ צילום:: יוני רייף

העיקר הבריאות 2: אירוע ששווה מיליונים

מי הודיע על תרומה במהלך ערב הגאלה לבית חולים מאיר?

השבוע נערך ערב הגאלה השנתי של עמותת ידידי המרכז הרפואי מאיר בכפר-סבא. לאירוע, שהתקיים במתחם האירועים AVENUE בקריית שדה התעופה, הגיעו כיאה למסורת כ-700 אנשי ונשות עסקים שנפגשו עם הצוות הרפואי ונחשפו לסיפורים מרגשים, מהחיים עצמם. מ

טרת האירוע הייתה לגייס כספים להשלמת אגף הילדים החדש בבית החולים.

המארחים - דוד בן-בסט, יו"ר עמותת הידידים; ד"ר איתן ורטהיים, מנהל המרכז הרפואי מאיר; אריה פישביין, מנכ"ל עמותת הידידים; ויו"רית ערב הגאלה, רו"ח איריס שטרק - התרגשו במיוחד כאשר סטיב קוליס, יו"ר עמותת הידידים של המרכז הרפואי מאיר בארה"ב, יו"ר ומנכ"ל Amerisourcebergen, הודיע כי הוא תורם לאגף מיליון דולר מכספו.

בנוכחים הנרגשים: יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; ציון קינן, מנכ"ל בנק פועלים לשעבר, ורעייתו מירה קינן, פעילה מרכזית בעמותת הידידים; יפתח רון-טל, מנכ"ל חברת החשמל; גבי ורונית אשכנזי; דני איילון ורעייתו אן; אבי בניהו; אתי קופרלי, מבעלי חצי חינם; ז'ק בר, יו"ר ומנכ"ל טמפו; מנחם עינן, המשנה ליו"ר קבוצת קבוצת עזריאלי; דורון ספיר, מנכ"ל CAL; ואחרים.

בני הזוג איילון ורטהיים פישביין ושטרק/ צילום:: עמית לובלינג
 בני הזוג איילון ורטהיים פישביין ושטרק/ צילום:: עמית לובלינג