משרד המשפטים: נתניהו יוכל להצביע על מיסוי בעלי 3 דירות ומעלה

חוות-דעת שיפרסם המשרד תואמת לציוץ בטוויטר של שרת המשפטים איילת שקד ■ נתוני האוצר: 38,232 משפחות בישראל מחזיקות ב-3 דירות, 9,863 משפחות מחזיקות ב-4 דירות

בנימין נתניהו ואיילת שקד / צילום: חיים צח - לע"מ ותמר מצפי
בנימין נתניהו ואיילת שקד / צילום: חיים צח - לע"מ ותמר מצפי

משרד המשפטים לא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הכנסת האחרים להימנע מהצבעה על הצעת החוק של שר האוצר משה כחלון בעניין מיסוי דירה שלישית ומעלה, רק משום בבעלותם מספר כזה של דירות.

חוות-דעת שיפרסם בקרוב משרד המשפטים תואמת לציוץ בטוויטר של שרת המשפטים איילת שקד היום (א'), שבו כתבה: "שרים וחברי כנסת, בעניין רוחבי וכללי כמו מיסוי, לא נמצאים בניגוד עניינים. אפנה ליועמ"ש שיבהיר זאת. אסור לנטרל נבחרי ציבור".

הציוץ של שקד, כמו גם חוות-הדעת של משרד המשפטים, באים בעקבות דבריו ראש הממשלה נתניהו, שהתייחס אתמול בערוץ 2 למהלך של כחלון ואמר: "אני בניגוד עניינים פה, יש לי דירה שלישית".

האמירה של נתניהו התפרשה כעקיצה כלפי כחלון, שנמנע באותה תואנה מעיסוק במתווה הגז שקידם נתניהו לפני כשנה. נתניהו גם אמר כי אינו יודע לכמה מחברי הכנסת יש 3 דירות ומעלה בבעלותם.

על-פי נתונים שפרסם היום משרד האוצר, 54 אלף משפחות בישראל מחזיקות ב-3 דירות או יותר, כאשר מתוכן 38,232 משפחות מחזיקות ב-3 דירות, ו-9,863 משפחות מחזיקות ב-4 דירות. הגיל הממוצע של יחיד המחזיק ב-3 דירות ומעלה הוא 56, וההכנסה הממוצעת של משק-בית המחזיק בדירה שלישית ומעלה היא 46 אלף שקל לחודש, או פי שלושה מההכנסה הממוצעת במשק. 

דירות
 דירות