הפשרה של ביטן: מס על בעלי 3 דירות בשווי של 20 מ' ש' ומעלה

יו"ר הקואליציה, שמתנגד להצעתו של כחלון להטיל באופן גורף מס על בעלי 3 דירות ומעלה, הציע פשרה לפיה רק מי ששווי סך הדירות שבבעלותו עולה על 20 מיליון שקל יחויב במס ■ ביטן מציע בנוסף להעלות המס המוטל על משכירי דירות מ-10% ל-15%

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

המס על בעלי שלוש דירות ומעלה יוטל רק על מי ששווי הנדל"ן שבבעלותו עולה על 20 מיליון שקל - כך מציע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

במסגרת הצעת פשרה שהעביר למטה שר האוצר משה כחלון הציע ביטן כי רק מי ששווי סך הדירות שבבעלותו עולה על 20 מיליון שקל יחויב במס. ביטן, שהודיע כבר על התנגדותו להטלת המס במתכונתו הנוכחית אמר הערב (א') ל"גלובס" כי הוא סבור שהצעת הפשרה שלו תזכה לתמיכת חברי הקואליציה.

הצעתו של ביטן כוללת גם העלאת המס המופחת המוטל כיום על משכירי דירות מ-10% ל-15% - זאת במטרה לצמצם את הפגיעה בהכנסות המדינה כתוצאה מקביעת רצפת ה-20 מיליון שקל.

הצעת האוצר שאיננה כוללת רצפה, אמורה להכניס לקופת המדינה 800 מיליון שקל לשנה. באוצר טוענים כי מטרת המס איננה להגדיל את הכנסות המדינה אלא רק לתמרץ משקיעים בנדל"ן למכור דירות ולא לרכוש דירות נוספות. ביטן מציע לתמרץ את המשקיעים בדרך אחרת: משקיעים שימכרו את דירותיהם בעקבות הטלת המס יזכו להנחה במס שבח.