בנק דיסקונט יוצא היום לגיוס במניות של מאות מיליוני שקלים

מטרת הגיוס: הגדלה מואצת של תיק האשראי ושיפור הלימות הון ■ הבנק עדכן כי כאל נמצאת במגעים מתקדמים עם הפרקליטות בנושא החקירה נגדה

זריקת עידוד לבורסה בת"א: בנק דיסקונט  יוצא היום (ב') במהלך לגיוס מניות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. דירקטוריון הבנק אישר אתמול את המהלך. זה גיוס ההון הראשון שעושה הבנק, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי מזה 15 שנה.

מטרת המהלך היא להאיץ את צמיחת הבנק, בעיקר בכל הקשור לתיק האשראי, וכן להביא לשיפור ביחס הלימות ההון שלו. נציין כי מניית בנק דיסקונט נסחרת במכפיל ההון הנמוך מבין הבנקים הגדולים, העומד על כ-0.54, וזאת לאור הרווחיות הנמוכה ויחס היעילות החלש מהם סובל הבנק. יחד עם זאת, מניית הבנק נסחרת במכפיל ההון הזה מזה מספר שנים, כך שלא נראה היה כי צפוי שינוי בזמן הקרוב ברמות מחירי המניה.

דיסקונט הנסחר לפי שווי שוק של 7.5 מיליארד שקל, והוא בנק ללא גרעין שליטה, מה שמקל על ההחלטה לצאת לגיוס הון, המדלל את בעלי המניות הנוכחיים.

מהלך זה מצטרף למהלך נוסף עליו הודיע באחרונה הבנק, והוא תוכנית התייעלות לקיצוץ 1,000 משרות בחמש השנים הקרובות. במסגרת תוכנית זו תבוצע פרישה מרצון של כ-300 עובדים בבנק עד סוף השנה. מטרתה מהלך ההתייעלות היא לשפר את יחס היעילות החלש ממנו סובל הבנק, ואילו מטרת מהלך הגיוס היא בעצם השלמה של ההתייעלות להגדיל את הצמיחה בבנק.

בשנים האחרונות סבל דיסקונט משחיקה בנתח השוק שלו באשראי, וזאת כתוצאה ממצוקת הון ממנה הוא סבל. לאחר שהבנק הגיע ליחס הלימות ההון הרצוי, נראה היה שהוא מתחיל במגמת שינוי, ובמחצית הראשונה של השנה, הוא עבר לצמיחה בתיק האשראי. כעת רוצים בבנק להאיץ את הצמיחה, באמצעות גיוס ההון. את ההנפקה תוביל חברת דיסקונט חיתום בראשות צחי סולטן וטל רובינשטיין.

במסגרת ההודעה על ההנפקה הצפויה, עדכן הבנק בשני נושאים מהותיים המתרחשים בקבוצה בימים האלה, לצורך הגילוי הנאות. הראשון הוא החקירה המתקיימת בימים אלה כנגד החברה הבת כאל, בנושא פרשת סליקת הפורנו וההימורים, שאירעה לפני מספר שנים. הבנק עדכן כי החברה נמצאת בימים אלה במגעים מתקדמים להסדר עם הפרקליטות, בעקבותיהם צפויה החברה להגדיל את הפרשותיה בפרשה בעוד 45 מיליון שקל.

עוד עדכן הבנק, שהוא מקיים מו"מ עם ועד העובדים לגבי הסכם שכר חדש וחוקת עבודה חדשה במקום זו שיפוג תוקפה בסוף השנה. הבנק עדכן כי ביקש מהוועד להכניס שינויים בחוקה כתנאי להארכתה, וטרם קיבל תשובה.