איתי שטרום ביקש לצאת מהארץ למילואים - וסורב

שטרום, שהורשע בהרצת מניות אי.די.בי לצד נוחי דנקנר, צירף לבקשתו מכתב של מפקדו ■ השופט חאלד כבוב דחה את הבקשה

איתי שטרום / צילום: שלומי יוסף
איתי שטרום / צילום: שלומי יוסף

שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, דחה היום (ב') את בקשתו של איתי שטרום לצאת מהארץ, לטענתו לצורך שירות מילואים.

שטרום, שהורשע בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות לצדו של נוחי דנקנר, צירף לבקשתו מכתב של מפקדו, אך הפרקליטות מסרה לשטרום כי מי שצריך להגיש את הבקשה הוא צה"ל, ולא שטרום עצמו.

הפרקליטות התנגדה לבקשה ומסרה לבית המשפט כי "שטרום בחר משיקוליו להיות הגורם שמגיש את הבקשה ואף לצרף את עמדת מפקדו הישיר כנספח לבקשתו, על אף בקשת הפרקליטות לקשר ישיר עם גורם בכיר יותר בצבא".

עוד כתבה הפרקליטות כי תחת בקשתה שלח שטרום טיוטה נוספת של בקשה מטעמו ליציאה מהארץ, וצירף לה מכתב נוסף של מפקדו, שבו כתב כי הבקשה היא בידיעת מפקד נוסף. הפרקליטות הבהירה כי המכתב הנוסף אינו עונה על דרישותיה.

השופט כבוב כתב בהחלטתו כי "ההיתר הכללי שניתן לנאשם לצאת את הארץ (בסמוך להכרעת הדין ולצורך ענייני עבודה - ח.מ) נועד לצמצם במידה מסוימת את הנזקים שעלולים להיגרם לפרנסתו ועסקיו עד מתן גזר הדין".

כבוב ציין כי לאחרונה פסק בית המשפט העליון כי יש להגביל עד מאוד את האפשרות לצאת מהארץ לנאשם לאחר הרשעתו. "עם כל ההבנה לאמור בבקשה, הנסיבות אינן מצדיקות חריגה מהכלל המשפטי הנהוג. הבקשה נדחית", סיכם השופט.

נזכיר כי שטרום ודנקנר הורשעו בהרצת מניות אי.די.בי אחזקות, וכי ב-30 באוקטובר יתקיים שלב הטיעונים לעונש בעניינם. שטרום מיוצג בידי עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן, נגב, ניב.