מחיר למשתכן במעלות: דירה בגודל 110 מ"ר בכ-740 אלף שקל

ביקושי שיא במחיר למשתכן במעלות: עד כה נרשמו כ-4,600 זכאים שמתמודדים על הזכות לרכוש דירה בהנחה בפרויקטים בהם מתוכננים להיבנות 247 יחידות דיור

מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר
מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר

יחס של זוכה אחד לכל 24 נרשמים במעלות, והיד עוד נטויה: למרות הביקורת, תוכנית מחיר למשתכן ממשיכה לעורר התנפלות בפריפריה ומפתיעה את הרשויות והיזמים. במוצאי שבת הקרובה צפויה להינעל ההרשמה לפרויקט מחיר למשתכן במעלות ועד כה משכה התוכנית 4,611 נרשמים.

חברת ורדים השקעות ונכסים היא שזכתה במכרז לבניית 192 יחידות דיור, שצפויות לגדול ב-20% במסגרת הקלות שבס וכן הקלות במסגרת התוכנית באשר לשטחי הבנייה. סך הכל יעמדו במקום, לאחר אישור הוועדה המקומית, 247 יח"ד.

מחיר הזכייה עומד על 5,883 שקל למ"ר לפני מע"מ. כלומר מחיר דירת 110 מ"ר עומד על 737,861 שקל כולל מע"מ ולאחר מענק של 60 אלף שקלים. לפי נתוני רשות המסים, מחיר השוק של דירה חדשה בת 4 חדרים בעיר עומד על 909,000 שקל.

כ-37% מהדירות בפרויקט מיועדות לבני המקום, אך אלו היוו רק 157 מהנרשמים. דני גיטר, מנהל הפרויקט במעלות מטעם החברה, אמר: "אני לא חושב שמדובר בסוג של משקיעים אלא באנשים שמחפשים לגור במעלות".

כמיל עלי, היזם בפרויקט: "יש לי מספיק כסף ואני לא מחפש להרוויח בפרויקטים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, אבל אני יכול להבטיח לך שאני מרוויח מצוין. לפחות 20%. המחירים של הקבלנים לא ריאליים. תוכנית מחיר למשתכן מאפשרת ליזמים קטנים כמוני להביא מוצר ברמה גבוהה בלי לחסוך ובמחיר טוב".

ראש עיריית מעלות, שלמה בוחבוט, אמר כי הופתע מהביקוש הרב. "כמות הנרשמים הפתיעה אותנו לטובה ובעינינו מסמלת את האטרקטיביות של העיר. מעלות נמצאת בגליל, מרחק של מעל שעתיים נסיעה מתל אביב - הרבה יותר רחוקה מעפולה שם היתה אותה כמות נרשמים. זה מוכיח שאנשים מעדיפים איכות חיים על קרבה למרכז".