צפו: לא תאמינו עבור מה סינים מגייסים היום כסף ברשת

החומה הסינית שאורכה עומד על כ-21 אלף ק"מ, ובנייתה החלה לפני כ-2,000 שנה, מתחילה להתפורר עקב פגעי מזג האוויר והזמן הרב שעבר ■ בסין מצאו דרך מקורית מאוד למימון פרויקט השיפוץ ■ כל הפרטים בווידאו

צק אין, החומה הסינית/ צילום: צילום מסך
צק אין, החומה הסינית/ צילום: צילום מסך

פרויקט מימון המונים חדש מסוג קצת שונה הושק לאחרונה. מסתבר שהחומה הסינית, זאת שרואים אפילו מהחלל החיצון, מתחילה להתפורר, וברשות לשימור מבנים היסטוריים בסין מצאו דרך מקורית מאוד למימון פרויקט השיפוץ.

החומה המפורסמת שבנייתה החלה לפני כ-2,000 שנים, שאורכה קצת יותר מ-21 אלף קילומטרים מתחילה להתפורר עקב פגעי מזג האוויר וגם הזמן הרב שעבר, למרות שהחלק העיקרי אליו גם מגיעים התיירים היום נבנה בשלהי המאה ה-14 ועד אמצע המאה ה-17 בתקופת שושלת מינג.

אבל לא רק בבלאי טבעי מדובר, מסתבר שתיירים רבים מכל רחבי העולם שמגיעים לחומה הסינית מתקשים להתאפק ולוקחים לעצמם פיסה קטנה מהחומה.

אז מה עושים? הרשויות בסין, אם כן, מצאו דרך מקורית למימון השיפוץ ויצאו בקמפיין גיוס המונים. למעשה, הרצון המיידי הוא לשפץ מקטע של 1,500 מטרים שניזוק במיוחד וההמון נענה בחיוב. למעלה מ-16,000 תורמים כבר לקחו חלק בקמפיין כשעד כה גוייס סכום של קרוב לחצי מיליון שקל.

מטרת היעד לפרויקט שיסתיים בדצמבר השנה היא לגייס 10 מיליון יואן שהם קצת יותר מ-6 מיליון שקלים. מי שתורם אפילו רק 50 יואן יקבל עדכונים לגבי קצב התקדמות הפרויקט והזמנה לסמינרים שונים הקשורים בחומה ובהיסטוריה שלה.

הבעיה היחידה כרגע היא שאתר הגיוס נכתב ברובו בשפה הסינית, כנראה בשל העובדה שהפנייה לתרומות מיועדת בעיקר לאוכלוסיה בסין. אז אם אתם בכל זאת מעוניינים לתרום, וגם יודעים לקרוא מנדרינית, אתם מוזמנים להצטרף למאמץ.