צפו: שברולט חושפת קרוסאובר משפחתי חדש ואטרקטיבי

שברולט חושפת את הדור החדש של רכב הפנאי המשפחתי שלה ■ יכלול מפרט אטרקטיבי במיוחד שאמור לספק את התשובה האמריקאית לכוכבי מכירות המקומיים ■ כל הפרטים בווידאו

שברולט מציגה את הדור השלישי של איקווינוקס, רכב הפנאי הקומפקטי, במושגים אמריקניים זאת אומרת.

קומפקטי, משום שעל אף שהאיקווינוקס החדש קוצץ ב-12 סנטימטרים באורכו, וקיצוץ דומה נעשה בבסיס הגלגלים של המכונית, נתון אשר משפיע רבות על מרחב המחייה של הנוסעים, האיקווינוקס עדיין גדול במעט ממרבית רכבי הפנאי הפופולאריים בארץ.

וכאן לא נגמרת החדשנות שלו עבור היצרן האמריקני: ה-SUV החדש מציג מנוע דיזל בהיצע, וזה כבר לא פחות ממהפכה קטנה. מנוע הטורבו דיזל בנפח של בקבוק קולה משפחתי, ליטר וחצי שמספק 170 כוחות סוס. לצדו משווק מנוע בנזין מוגדש בנפח ליטר נקודה שש, שוב צנוע במושגים אמריקניים, המספק 136 כוחות סוס. שני המנועים ישווקו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. גרסת המנוע הבכירה, בנפח שני ליטר תספק 252 כ"ס, והיא תוצע עם תיבה אוטומטית בעלת תשעה הילוכים.

באתר ג'נרל מוטורס אומרים כי הספקי המנועים הניתנים הם משוערים בלבד לעת עתה, וכי יהיו גרסאות הנעה קדמית והנעה לכל הגלגלים. עוד הם מספרים, כי רכב הפנאי יגיע עם מערכת מידע-בידור חדשנית, ויציע לא מעט בתחום הבטיחות האלקטרונית, עם מערכות דוגמת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד. חברת UMI, יבואנית שברולט בארץ מסרה כי אין עדיין פרטים בנוגע לשיווקו.

יהיה מעניין לראות את תג המחיר אותו יקבל הדור החדש של האיקוונוקס, מה שיקבע רבות לגבי יכולתו להתחרות עם כוכבי מכירות מקומיים.