קנפלר מוכר החזקותיו בתמיר פישמן נדל"ן ב-12 מיליון שקל

זמן קצר לאחר שנכנס לשותפות בחברת הנדל"ן מצלאוי, מוכר המשקיע החרדי את החזקותיו בקרן הנדל"ן, כ-25%, בפרמיה של כ-50% על מחיר השוק

אלדד תמיר / צילום: יונתן בלום
אלדד תמיר / צילום: יונתן בלום

זמן קצר לאחר שנכנס לשותפות בחברת הנדל"ן מצלאוי, המשקיע החרדי אליהו קנפלר יוצא ממעורבות בחברה ציבורית אחרת שבה ביצע השקעה מהותית, תמיר פישמן נדל"ן. זו דיווחה כי קנפלר, בעל המניות הגדול בה, חתם על הסכם למכירת החזקותיו (כ-25% מההון) לחברה הזרה סיפאפ (Sipup Corporation), הנסחרת "מעבר לדלפק" (OTC) בארה"ב.

לפי ההסכם, סיפאפ תרכוש מקנפלר את מניותיו תמורת 12 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 2.2 שקלים - מחיר המשקף פרמיה של קרוב ל-50% על מחיר השוק, ומשקף לחברה שווי של קצת יותר מ-30 מיליון שקל. כיום עומד שווי החזקותיו של קנפלר בחברה על כ-8 מיליון שקל. במסגרת ההסכם נקבע כי הרוכשת תעביר לקנפלר מקדמה של 400 אלף שקל סמוך לחתימת ההסכם, ועד סוף חודש נובמבר תעביר לו את היתרה.

עוד ציינו בתמיר פישמן נדל"ן , כי קנפלר יהיה זכאי ל-4.5% מהתמורה שתקבל החברה הרוכשת על הקרקע של החברה בבודפשט שבהונגריה - הנכס היחיד שלה כיום, שסיפאפ תפעל למימושו לאחר השלמת העסקה מול קנפלר. קנפלר צפוי להתפטר מתפקידו כיו"ר תמיר פישמן נדל"ן, וכך גם הדירקטורים רוני אוחיון ומשה גורן.

השקעות בעיקר בביומד וטכנולוגיה

לפי בלומברג, סיפאפ - החברה הרוכשת, נוסדה בניו יורק בשנת 2012 - ופעלה בעבר בתחום של ייצור ומכירת יוגורטים (Flavored yogurts). בסוף 2015 מונו כדירקטורים בחברה איש העסקים הישראלי ברוך ידיד ויוחאי עוזרי, אחרי התפטרותם של רפי אלול ופרץ וינקלר מהתפקיד.

קנפלר הוא בעל המניות הגדול כיום בתמיר פישמן נדל"ן, ומלבדו שני הגופים המוסדיים הגדולים בחברה הם קופות הגמל של אקסלנס, עם כ-8% מההון וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל עם כ-6% מההון. קנפלר, דמות לא מוכרת בבורסה המקומית, הוא ככל הידוע משקיע חרדי המתגורר בירושלים, אשר השקעותיו מתרכזות בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והביומד.

בתחילת השנה חתם קנפלר על הסכם להשקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים בחברת הנדל"ן מצלאוי, על רקע המצוקה הפיננסית של זו האחרונה, וכיום הוא מחזיק בנתח של קרוב ל-30% מהונה (שאמור לגדול עד 45% בהתאם להשקעה), בשווי של כ-20 מיליון שקל. הקשר בינו לבין מצלאוי נוצר כשהחברה עניינה אותו ברכישת קרקע ברחוב החילזון שברמת גן, ולאור הפוטנציאל שזיהה בחברה ובצורך לחזק את ההון שלה, ניהלו הצדדים מו"מ וגיבשו הסכמות לכניסתו לשותפות בה.

תמיר פישמן נדל"ן הוקמה ב-2007 כקרן השקעות על-ידי בית ההשקעות תמיר פישמן, במטרה לבצע פעילות נדל"ן במזרח אירופה. הקרן גייסה 240 מיליון שקל ונרשמה למסחר בסוף 2009, לפי מחיר של כ-6.5 שקלים למניה. מניית תמיר פישמן נדל"ן נסחרת כיום סביב 1.5 שקלים, כלומר המשקיעים הפסידו מאז ההנפקה את הרוב הגדול של כספם.

כאמור, הנכס היחיד שבבעלות החברה הוא קרקע בבודפשט, הונגריה, בשווי של כ-8 מיליון אירו, והיא פועלת למימושה, וכן יש לה קופת מזומנים של כ-1.5 מיליון אירו. בסוף הרבעון השני של השנה עמד הונה העצמי על כ-13 מיליון אירו.