הישג לתאגיד השידור: בוטל צו המניעה למכרז לזיכיון זמן הפרסום

השופט הבהיר לשפ"מ, שלבקשתה ניתן הצו, כי בהתחשב בכך שעתירתה עומדת להידחות, הוא מבטל את הצו הזמני שניתן בזמן העתירה

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

הפרק הראשון בסאגת המכרז לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור החדש "כאן" עומדת לפני סיום - ולפחות בשלב זה נראה כי "כאן" רושם הישג: בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל היום (ב') את הצו הזמני נגד קיום המכרז, שהוצא לבקשת שפ"מ.

סגן נשיא בית המשפט, השופט קובי ורדי, כתב בהחלטתו כי עד ה-13 באוקטובר יודיעו העותרות לבית המשפט ולצדדים האחרים האם הן עומדות על מתן פסק דין או מסכימות לדחיית העתירה, כאשר מובהר כי ההודעה תהיה אך ורק לחיוב או שלילה.

השופט הבהיר כי בהתחשב בכך שהובהר לצדדים כי העתירה עומדת להידחות, הוא מבטל את הצו הזמני שניתן בזמן העתירה. בכך נסללה כאמור הדרך לקיום המכרז, שמתעכב מזה 5  חודשים מהתאריך המקורי בו אמור היה לצאת לדרך. 

כפי שנחשף ב"גלובס", שפ"מ הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב וביקשה מבית המשפט להורות על ביטול הכללים החדשים שאימץ תאגיד השידור הציבורי. שפ"מ ביקשה כי הכללים הקודמים - כללי רשות השידור - יחולו על המכרז לזיכיון זמן הפרסום של התאגיד.

לחלופין ביקשה שפ"מ לתקן את הכללים החדשים, כך שיתווסף להם איסור על השתתפותם של מפרסמים במכרז; או לתקן את תנאי המכרז עצמו, כך שיאסור על השתתפות מפרסמים או להוציא צו המורה על לתאגיד לתקן את תנאי המכרז.

כזכור, עד למכרז הנוכחי אסור היה למפרסמים ופרסומאים לקחת חלק בהתמודדות על שיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור. מי ששיווקה את זמן הפרסום של רשות השידור בתחום הרדיו למעלה מ-20 שנה הייתה חברת שפ"מ.

בית המשפט אכן הוציא צו מניעה וביקש מתאגיד השידור לבחון את הכללים. התאגיד פרסם הבהרות וסייגים שנועדו להגביל את הכוח שעשוי להיות לכאורה בידי מי שיזכה במכרז, אך האפשרות להשתתפות מפרסם לא בוטלה.

ההבהרות לא סיפקו את שפ"מ, שבחרה להמשיך בהליך המשפטי. עתה, כאמור, אמורה הסאגה לבוא אל קיצה, והמכרז יוכל לצאת לדרך.