פרויקט גרנדיוזי: כך תיראה עיר הבירה החדשה של מצרים

חברת הפיתוח הסינית CFLD תספק מימון בסך 20 מיליארד דולר, שיצטרף להתחייבות עתק מצד נסיכויות המפרץ, שישמשו להקמת עיר הבירה החדשה של מצרים, אשר תאכלס כ-5 מיליון תושבים ותהווה את משכנם החדש של משרדי הממשלה והשגרירויות הזרות

עיר חדשה במצרים, Capital Cairo, נדל"ן, מיזם, תשתיות / צילום: וידאו
עיר חדשה במצרים, Capital Cairo, נדל"ן, מיזם, תשתיות / צילום: וידאו

התוכניות להקמת עיר הבירה החדשה של מצרים הופכות למציאות. חברת הפיתוח הסינית CFLD שבבעלות ממשלת סין, הסכימה לספק מימון בסך 20 מיליארד דולר להקמת העיר החדשה, לאחר שבכירי החברה נפגשו עם נשיא מצרים עבדל פתאח אל סיסי. הסכם המימון הזה מצטרף להתחייבות קודמת של סין בסך 15 מיליארד דולר, ולהתחייבויות למענקים ומימון בהיקף של 12 מיליארד דולר ממשלות כווית, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. סכום זה יספיק להשלמת השלב הראשון בפרויקט השאפתני בהיקף של 45 מיליארד דולר.

עיר הבירה החדשה, ששמה הזמני הוא Capital Cairo, תתפרס על שטח של 700 ק"מ רבועים, תאכלס כחמישה מיליון תושבים ותכיל כמעט 2,000 בתי ספר, 600 מרכזי בריאות ושדה תעופה גדול יותר מזה של הית'רו בלונדון. העיר שתהיה גדולה יותר מסינגפור, תיבנה בין קהיר לים האדום, תתחבר לנתיבי ספנות מרכזיים, ותהווה את משכנם החדש של משרדי הממשלה והשגרירויות הזרות. נשיא מצרים מקווה שפרויקט עיר הבירה החדשה, שבנייתו תושלם בתוך 5 עד 7 שנים , יפיח תקווה בקרב האזרחים ויצור למעלה ממיליון מקומות עבודה חדשים.