פורסם מכרז ערוץ הכנסת: התקציב השנתי עלה ל-25.2 מ' ש'

כפי שקבעה הכנסת במושב הקיץ האחרון, בעלי השליטה ב-yes ובהוט ובעיתונים הגדולים לא יוכלו לגשת למכרז ■ ערוץ 20 יוכל להתמודד ■ כיום מפעילה את הערוץ חברת החדשות של ערוץ 2

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה היום (ה') את המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, החל ממאי 2017. את הערוץ מפעילה מאז הקמתו ב-2004 חברת החדשות של ערוץ 2, וגם היא צפויה לגשת למכרז החדש. 

על-פי המכרז, הערוץ צפוי לעבור מתיחת פנים, שגולת הכותרת שלה היא הקמת אתר אינטרנט ייעודי שיעביר בשידור חי את ישיבות המליאה ואת כל ועדות הכנסת. האתר ישמש גם כספריית VOD לצפייה בישיבות קודמות.

לאור הדרישה הזאת, הועלה גם התקציב השנתי שתעמיד הכנסת למפעיל הזוכה, מ-19 מיליון שקל ל-25.2 מיליון שקל. 

חוק ערוץ הכנסת, שאושר לאחרונה במושב הקיץ של הכנסת, עורר עניין סביב הערכות שונות, שלפיהן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין למנוע מחברת החדשות של ערוץ 2 להמשיך ולהפעיל את ערוץ הכנסת, ומבקש ליצור מצב שבו ייבחרו להפעילו גופים שנחשבים לקרובים אליו, כמו ערוץ 20 או אתר וואלה שבשליטת שאול אלוביץ'.

בסופו של דבר הכנסת לא שינתה את התנאים שקובעים מי יכול להפעיל את הערוץ, והסעיף שקובע כי בעל רישיון לשידורים רב-ערוציים (yes או הוט) לא יוכל להתמודד, מונע מוואלה לעשות זאת, משום שבעל השליטה בה (אלוביץ') מחזיק גם ב-yes.

עוד מנועים מלקחת חלק במכרז: בעלי "עיתונים רבי-תפוצה", כמו "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות", ובעלות ערוצי הברודקאסט קשת, רשת וערוץ 10. יחד עם זאת, חברות החדשות שבשליטתן - חדשות 2 (שמפעילה כאמור כיום את הערוץ) וחדשות 10 - יוכלו לגשת למכרז, והן אכן צפויות לעשות זאת.

גם ערוץ המורשת, ערוץ 20, שמזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית, יוכל להשתתף במכרז, שהמועד האחרון להגשת ההצעות בו הוא 15 בינואר 2017. הגוף הזוכה יתחיל בשידוריו במאי אותה שנה. 

יו"רית המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסרה היום: "הפיקוח על ערוץ הכנסת הוא אחת מהסמכויות החשובות ביותר שנמצאות בידי המועצה, לאור החשיבות הדמוקרטית העליונה של ערוץ זה כמשקף את הנעשה בפרלמנט הישראלי וכערוץ המופעל כולו בכסף ציבורי. העניין שעוררו הקמת הוועדה הציבורית והליכי החקיקה בכנסת מוכיחים את החשיבות של הערוץ לשיח הציבורי בישראל".