כלי תחבורה חדש: צפו בחליפת סילון אישית חדשנית בשוק

הכירו את ה-JB-10 jetpack: חליפת סילון חדשה שמצוידת ב-2 מנועי סילון קטנים, שפיתח הממציא והטייס האוסטרלי דיוויד מיימן, ונחשפה לאחרונה בטיסת בכורה בלונדון ■ צפו בתיעוד שעורר תגובות נלהבות בעולם

אחרי שהטיס את הדור הקודם של חליפת הסילון שלו בשמי ניו-יורק, הממציא והטייס האוסטרלי David Mayman, הטיס את ה-JB-10 jetpack מעל מעגן רויאל ויקטוריה בלונדון. מיימן , היחיד שעד כה הטיס את חליפת הסילון האישית, הצליח להגיע לגובה של 30 מטרים ולטוס במשך 4 דקות מעל מזרח לונדון. 

בניגוד ל- Martin Jet Pack , ל-ג'טמאן של איב רוסי ולחליפת הריחוף של טרוי הארטמן, שאת כולם הצגנו לפניכם בעבר, ה-JB-10 של מיימן הינה חליפת סילון אמתית שעובדת על קרוסין ומצוידת בשני מנועי סילון, ממש כמו אלה הקיימים במטוס F-16.

הדגם החדש של חליפת הסילון מסוגל להישאר באוויר במשך למעלה מ-10 דקות ולטוס מול רוחות חזקות במהירות של 80 קמ"ש, כמעט מבלי שהטייס ירגיש בהתנגדות.

טיסת הניסוי של ה-jetpack בלונדון פתחה גם פרויקט גיוס המונים ברשת, שנועד לגייס 300 אלף לירות שטרלינג מהציבור תמורת 0.71% ממניות החברה לפי שווי של כמעט 42 מיליון ליש"ט. מיימן שנמצא במגעים עם צי ארה"ב לאספקת ה- Jet Pack לצרכים צבאיים, מתכנן להציע את חליפת הסילון שלו לציבור הרחב כבר בשנת 2019 תמורת 200 אלף ליש"ט או מיליון שקל ליחידה.