התאגיד מגייס את אנשי שלומה של החונטה

על הצביעות והטהרנות של המדיה בישראל

דורון צברי (צילום: דור מלכה)
דורון צברי (צילום: דור מלכה)

לא צריך להתרגש מהקמפיין למען תאגיד השידור הציבורי החדש, המתנהל בשם "הדמוקרטיה" כמובן על-ידי החונטה-קליקה-אליטה של התשקורת בישראל.

תזכורת לסיפור: התאגיד נולד בחטא; חטא שהחונטה ניהלה למענו קמפיין: בואו נסגור את רשות השידור, נפתח תאגיד חדש, ובמעשה קסמים הכול יהיה נפלא ומופלא, נקי מלחצים פוליטיים, שידור ציבורי נטו, רק למען הציבור, רק למען האינטרס הציבורי.

כן, בטח. הצעד האלים הזה של סגירה-פתיחה לא ספר כמובן את האנשים שמאחורי הסגירה-פתיחה ולא ניתק כמובן את השידור הציבורי מהפוליטיקאים. הוא רק החליף את האגרה המושמצת ובתחפושת אחרת של תקצוב מהמדינה, מכספי משלם המסים.

עכשיו נשאלת השאלה: מה הועילו חכמים בתקנתם? ומי בכלל צריך שידור ציבורי? למה צריך להוציא מאות מיליוני שקלים מדי שנה בשביל שידור שכרגע נמצא ברצפת הרייטינג וספק אם לא יישאר שם גם אחרי ההבטחות בשמיים של התאגיד החדש?

בינתיים מתברר שהתאגיד הופך לרשות השידור ב', עם אותו דפוס מינויים של "אנשי שלומנו" או "בראש שלנו". כלומר, אותה גברת בשינוי אדרת, רק מהצד השני - וזה כמובן לא נושא חן בעיני נתניהו ואנשיו שמנסים לטרפד את הקמת התאגיד.

ואכן, לא צריך אותו. לא צריך שידור ציבורי. לא צריך שידור ציבורי שיונהג מלמעלה על-ידי החונטה-קליקה-אליטה בראשות שוקן&רולניק הכפשות והפחדות בע"מ, ובוודאי שלא צריך שידור נתניהו שיהיה שייך לנתניהו ושות'. עדיף להעביר 700 מיליון שקל להעלאת קצבאות הזיקנה.

מבחינת שוקן&רולניק, רק הם מייצגים את האינטרס הציבורי, וכל האחרים הם אינטרסנטים מושחתים ושקרנים. זהו נרטיב שמתבטא דרך קבע בשירותי הליווי ויחסי הציבור שלהם באדיבות שוקי טאוסיג, אורן פרסיקו ואיתמר ב"ז, מהגוף הזניח "העין השביעית", בפוזה של "ביקורת" תקשורת לכאורה אובייקטיבית - אבל תעמולתית ושקרית.

זה נרטיב מגוחך, רשעי ונבזי בעצמו: הם לא דואגים לאינטרס הציבורי, הם דואגים אך ורק לעצמם ולאנשי שלומם, בשם הדמוקרטיה. נא להירגע: הדמוקרטיה לא תחוסל אם לא יקום תאגיד שידור; להפך - היא תמשיך לחיות, לנשום ולבעוט ולייצג את האינטרס הציבורי.

כתב התקשורת של "גלובס", יונתן כיתאין, חושף את רשימת "הטאלנטים הבכירים" שגייס התאגיד או בעלי תפקיד שהוא רוצה להשיג. שניים מהם, דורון צברי ושאול אמסטרדמסקי, העורך הכלכלי המיועד של התאגיד, הם אנשי חונטה קלאסיים. צברי לא מסתיר את רצונו "לכבוש את השלטון" ולעלות על בריקדות באמצעות יצירותיו, ואמסטרדמסקי כבר הספיק לקלל בגסות-רוח את ראש הממשלה ויו"ר ההסתדרות ("הם על הז** שלי").

בואו נראה את השניים "יוצרים" משהו על הבלגן בבורסה לניירות ערך עם היו"ר הפעיל אמנון נויבך ועל ההתפרקות שלה. רגע רגע, לשניים, במיוחד לאחרון, יש רצף הופעות מרשים ומה-זה מלטף בתוכנית הרדיו ברשת ב' של קרן נויבך, הבת של אמנון. ולחונטה יש כמובן נאמנות מוחלטת לחבריה, הכול "למען הדמוקרטיה" ו"למען האינטרס הציבורי". כמה שהצדקנות והטהרנות היא מחלה חשוכת מרפא.