אסדת קידוח חדשה החלה אמש בעבודות במאגר תמר

ה-"Atwood Advantage" תקדח בבאר תמר-8 ■ האסדה תיעזר במערכת GPS ובצוללת בלתי מאוישת ■ יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "פועלים לקידום הסכמי גז נוספים, במשק המקומי ובמדינות השכנות"

ספינת הקידוח Atwood advantage. צילום:  Cornelis Bustraan
ספינת הקידוח Atwood advantage. צילום: Cornelis Bustraan

אסדת הקידוח הצפה "אטווד אדוונטג'" הגיעה לישראל, והחלה אמש (24.10) בביצוע עבודות קידוח תמר 8.

קידוח תמר 8, הממוקם כ-100 ק"מ מערבית מחיפה ועלותו מוערכת בכ-265 מיליון דולר, צפוי להמשך כ-4 חודשים. עם סיומו נשקלת האפשרות להעביר את הספינה לקידוח בבאר "לווייתן 5".

האסדה מאוישת בכ-100 אנשי צוות ימי וטכני, ומיוצבת במקומה באמצעות מנועים מיוחדים, המונחים באמצעות מערכת לוויינית המאפשרת את מיקומה המדויק של האסדה. הקודחים נעזרים באמצעים שונים כדי לנהל את הפעילות, בין השאר בצוללת בלתי-מאוישת המסיירת בסביבת ראש הבאר על קרקעית הים במקום בו עומק הים כ-1.7 ק"מ. המאגר עצמו מצוי בעומק של כ-3.5 ק"מ מקרקעית הים.

תמר-8 תהיה הבאר המפיקה השישית בשדה תמר.

 

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר: "קידוח "תמר 8" נועד לייצר יתירות במערכת ההפקה ולאפשר אספקה מירבית ממאגר תמר בעת ביקושי השיא, וזאת לאור היקף ההפקה ממאגר תמר והביקושים לגז טבעי מהמאגר. אנו פועלים לקידום הסכמי גז נוספים, במשק המקומי ובמדינות השכנות."