האוזר פועל לאסור שיווק אופציות בינאריות מישראל לחו"ל

יו"ר רשות ני"ע פנה ליועמ"ש וביקש ממנו להרחיב את סמכותה של הרשות: "האופציות הבינאריות - תופעה מכוערת שפוגעת באנשים תמימים. המשווקים מלבים את הדימוי השלילי כלפי ישראלים ויהודים"

שמואל האוזר / צילום: איל יצהר
שמואל האוזר / צילום: איל יצהר

לאחר שבחודש מארס האחרון רשות ניירות ערך, בראשות פרופ' שמואל האוזר, אסרה על שיווק אופציות בינאריות לישראלים, עתה פועל האוזר להגדיל את הסמכויות של הרשות ולאפשר לה לאסור שיווק אופציות בינאריות של חברות ישראליות לחו"ל.

האוזר פנה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לשקול לפעול לשינוי החוק הקיים, שמגביל את סמכותה של רשות ניירות ערך לפיקוח ואכיפה של גופים המציעים אופציות בינאריות לישראלים בלבד, כך שיאפשר לרשות לאסור שיווק אופציות בינאריות מישראל לחו"ל.

ברשות ניירות ערך מציינים כי האוזר מוטרד מאוד מתופעת האופציות הבינאריות ומגדיר אותה "תופעה מכוערת הפוגעת באנשים תמימים ולמרבה הצער מלבה את הדימוי השלילי כלפי ישראלים ויהודים". לתפיסתו, משווקי האופציות הבינאריות הישראלים הם בבחינת "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו", ולכן יש לנקוט את כל האמצעים האפשריים למיגור תופעה זו. 

בנוסף, ברשות ניירות ערך מבקשים להדגיש כי היא מסייעת לרשויות ניירות ערך ברחבי העולם בטיפול בעברייני האופציות הבינאריות, במסגרת הסכמי שיתופי-פעולה בינלאומיים בנושא.

בעולם קיימות כיום הערכות לפיהן כ-90% מהחברות העוסקות בתחום האופציות הבינאריות הן ישראליות. רבות מהחברות הללו רשומות במקלטי מס אך מופעלות מישראל. לפי הערכות, בחברות אלה מועסקים אלפי עובדים מתעשיית ההיי-טק הישראלית.