רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 הורגשה במרכז איטליה

מבנים קרסו באזור שבו הורגשה רעידת האדמה, אך טרם נודע אם יש נפגעים ■ בשבוע שעבר היו שתי רעידות אדמה באיטליה בעוצמות 6 ו-5.4 בסולם ריכטר

חיפוש אחר נעדרים ברעידת אדמה במרכז איטליה / צילום:רויטרס
חיפוש אחר נעדרים ברעידת אדמה במרכז איטליה / צילום:רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 הורגשה הבוקר (א') במרכז איטליה - כך הודיע המכון הגיאולגי האמריקני. הרעש הורגש גם ברומא הבירה. מבנים קרסו באזור שבו הורגשה רעידת האדמה, אך טרם נודע אם יש נפגעים.

בשבוע שעבר פקדו שתי רעידות אדמה את מרכז איטליה, והורגשו גם הן בין היתר ברומא. רעש בעוצמה 6.0 אירע כ-70 קילומטר ממזרח לעיר פרוג'ה במחוז אומבריה, 137 קילומטר ממזרח לבירה. שעה קלה לפני כן אירע רעש בעוצמה 5.4 בסמוך לעיירה ויסו הנמצאת במחוז מארקה שבמזרח המדינה, בעומק של עשרה קילומטר.

שני בני אדם נפצעו ולפי עדי ראייה, כמה מבנים ישנים באזור מוקד הרעש התמוטטו, ונזק נגרם לבתי מגורים. כמו כן דווח על הפסקות חשמל ועל כבישים שנחסמו כתוצאה ממפולות.

לפני כחודשיים רעש בעוצמה 6.2 פקד את מרכז המדינה וגבה 300 קורבנות. הרעידה הביאה לחורבן רב, בעיקר בעיירה אמטריצ'ה ובעירות נוספות הסמוכות למוקד הרעש.

איטליה מתפרסת על פני שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.