תוצאות טובות ל-DSPG; תיפגע ברבעון ה-4 מפרשת ה"נוט 7"

הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השלישי ב-5.3 מיליון דולר, לעומת 200 אלף דולר ברבעון המקביל ■ המנכ"ל עופר אליקים: "צופים לממש את יעדנו בשווקים החדשים ולצמוח בהם בכ-50% ב-2016"

חברת די.אס.פי גרופ , הפועלת בתחום של שבבים ליישומי מולטימדיה, הציגה היום תוצאות טובות לרבעון השלישי של 2016. עם זאת, החברה צפויה להיפגע ברבעון הרביעי מהחלטת סמסונג להפסיק את ייצור מכשיר הדגל שלה, ה"נוט 7", בעקבות סדרת ההתלקחויות שלו לאחרונה.

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל-38.8 מיליון דולר. לצד הירידה הנמשכת במכירות המוצרים המסורתיים, שעדיין מהווים את מרבית הכנסות החברה, גדלו מכירות המוצרים החדשים המיועדים לשוקי ה-VoIP, הסלולר והבית החכם. ההכנסות ממוצרים אלה גדלו ב-70% ברבעון והגיעו לשיא של 16.6 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות.

הרווח למניה זינק

הגידול במכירות המוצרים החדשים שיפר את הרווח הגולמי של DSPG, שגדל ל-45% מהמחזור, לעומת 42% מהמחזור ברבעון המקביל. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-5.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל.

בנטרול הפחתות לא מוחשיות בגין רכישות והוצאה שלא במזומן בגין אופציות, גדל הרווח הנקי ב-173% לעומת הרבעון המקביל ל-4.5 מיליון דולר, כ-12% ממחזור ההכנסות. הרווח המתואם למניה קפץ ב-171% ועמד על 19 סנט לעומת 7 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של 38.5 מיליון דולר ורווח של 13 סנט למניה, כך שהחברה היכתה את התחזית הממוצעת. לרבעון הנוכחי צופה הנהלת החברה הכנסות של 34-36 מיליון דולר לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 37.3 מיליון דולר. הרווח למניה צפוי להערכת החברה לעמוד על 9-11 סנט לעומת צפי אנליסטים ל-11 סנט למניה.

במהלך הרבעון ביצעה החברה רכישה חוזרת של כ-200 אלף מניות בכ-2.2 מיליון דולר. לאחר הרכישה החוזרת של מניות, הסתכמה קופת המזומנים של DSPG בסוף ספטמבר ב-120.6 מיליון דולר. מניית DSPG, שנסחרת בנאסד"ק, רשמה עלייה של 10% בחצי השנה האחרונה ושווי השוק של החברה עומד על 223 מיליון דולר.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל DSPG, עופר אליקים כי "אנו צופים לממש את יעדנו בשווקים החדשים ולצמוח בהם בכ-50% ב-2016. בשוק הסלולר, אנו צופים השנה הכנסות של כ-15 מיליון דולר, גבוה בכ-50% מהתחזית המוקדמת שלנו. יחד עם זאת, תוצאות הרבעון הרביעי יושפעו לרעה מפגיעה בהכנסות עקב החלטת יצרן סלולר מוביל בעולם לבטל את אחד המוצרים שלו".

כאמור, אליקים מתכוון לחברת סמסונג, שהחליטה להפסיק לגמרי את ייצור ה"נוט 7" מוצר הדגל שלה, בעקבות דיווחים רבים על התלקחות המכשיר. ה"נוט 7" היה אמור לתרום הכנסה משמעותית מאוד של מספר מיליוני דולרים ל-DSPG ברבעון הרביעי.