יש לה קבלות: Voyager Labs הישראלית גייסה מעל 100 מ' ד'

מדובר בסבבי הגיוס של החברה מאז הקמתה ■ המנכ"ל והמייסד: "לא הרגשנו צורך לספר על כך עד שהגענו לשלב המסחרי" ■ מתחילת אוקטובר חברות טק ישראליות גייסו מעל 270 מיליון דולר

עובדי Voyager Labs / צילום: החברה עצמה
עובדי Voyager Labs / צילום: החברה עצמה

הנה עוד חברת טק ישראלית שהעדיפה להיות מתחת לרדאר, ועכשיו - כשיש לה קבלות - היא מודיעה לראשונה כי השלימה מרגע הקמתה גיוס די נכבד, של קצת מעל 100 מיליון דולר. "סיימנו לגייס מעל 100 מיליון דולר מאז הקמת החברה, ואנחנו נכנסים עכשיו לשלבים המתקדמים של הפיתוח שלנו. היינו הרבה זמן מתחת לרדאר אחרי שסיימנו לפתח את ליבת הטכנולוגיה, ועכשיו אנחנו עומדים בפני חדירה לשווקים המאוד גדולים", מסביר אבי קורנבלום, ה והמייסד היחיד של החברה, Voyager Labs שמה, שהוקמה בשנת 2012.

על המשקיעים בחברה נמנה איש העסקים היהודי רונלד כהן, מייסד אייפקס פרטנרס. משקיעים אחרים הם לילויד דורפמן, חברת ההחזקות OCAPAC וקרן Horizons.

למה הקפדתם עד כה להישאר מתחת לרדאר?

קורנבלום: "היה לנו רעיון מאוד יומרני, ובהרבה מאוד מובנים הוא אפילו קשה לתקשור, כלומר להסביר אותו. למעשה בנינו Search (חיפוש) חדש. שמנו לנו למטרה לפצח התנהגות אנושית באופן דיגיטלי. פיתחנו ובנינו טכנולוגיה, הפעלנו אותה והגענו להיתכנות מלאה שלה, והרצה מסחרית. לא הרגשנו צורך לספר על כך עד שהגענו לשלב המסחרי".

ספר לנו מה החברה עושה.

"פיתחנו פלטפורמה מבוססת ביג דטה (מאגרי מידע ענקיים, ט.צ.) שמהותה לדעת לגלוש במרחב העצום של דטה, להסתכל על הדטה הזה, על אותם פולסים דיגיטליים ולקבל החלטות ברמה אנושית כאילו אדם היה מסתכל על זה. זה מזכיר במשהו את מנוע החיפוש של גוגל. זו טכנולוגיה שמסתכלת על פולסים שמתרחשים בזמנים שונים, בשפות שונות, בממדים שונים - ולא בהכרח קשורים האחד לשני - באופן אנושי ויודעת להסיק מסקנות אנושיות באשר לתהליכים הדיגיטליים האלו. במילה אחת, זה חיפוש חדש".

חיפוש חדש? אתם מנסים לאתגר את גוגל?

"אנחנו לא מאתגרים אף אחד. אנחנו עושים את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב".

מי הלקוח שלך?

"נלך מעט אחורה: ברגע שהפלטפורמה מסיקה מסקנות כאילו אדם הוא זה שמסיק את המסקנות, אזי הגענו לרמה הכי גבוהה של הסקת מסקנות. מוח האדם הוא הדבר האולטימטיבי כשמדובר בהסקת מסקנות. מכאן, ניתן ליישם את זה בכמה וכמה צורות, לדוגמה: בקמפיין של מערכת בחירות אפשר לזהות את הנרטיב שכרגע מוליך את אוכלוסיית הבוחרים, איפה הכאב שלה באמת יושב, אילו קבוצות מגיבות לנושא כלשהו בקמפיין ואיך הן מגיבות לו. כמו כן, זה יכול להיות רלוונטי למגזר העסקי, כמו שתי חברות שבוחנות ביניהן מיזוג".

יש לכם לקוחות משלמים?

"כן. הפלטפורמה הפכה למסחרית לפני כשנה. כרגע אנחנו עובדים עם חברות הייעוץ הגדולות בעולם, ועם גופים פיננסיים עולמיים, ובקרוב ניכנס יותר לעולם הפיננסי ולעולם המסחר האלקטרוני. לשם אנחנו צועדים במהירות רבה. אנחנו במיילים האחרונים של פיתוח הפלטפורמות הבאות שלנו".

זהו הגיוס הראשון בגודלו עליו נודע היום. מבדיקת "גלובס" עולה כי באוקטובר, חודש החגים, נודע על 8 חברות טק ישראליות שגייסו 145 מיליון דולר, הרוב - 90 מיליון דולר - גויס על ידי חברת פתרונות התשלומים פיוניר. ולכן, באוקטובר-נובמבר מדובר על סך גיוס של מעל 270 מיליון דולר.

לפי IVC, ברבעון השלישי של השנה, כלומר ברבעון שהסתיים בחודש ספטמבר, חברות טק ישראליות גייסו 1.19 מיליארד דולר - הרבעון השני הכי חזק בעשור האחרון.

Voyager Labs

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: ניתוח ביג דטה

מייסדים: אבי קורנבלום (מנכ"ל)

סך גיוסי הון עד כה: מעל 100 מיליון דולר

מספר עובדים: כמעט 100, כמעט 90 בארץ (מרכז המו"פ בת"א ולחברה משרדים בניו יורק, וושינגטון ולונדון)

בעלי מניות עיקריים: סר רונלד כהן, לילויד דורפמן, חברת ההחזקות OCAPAC, קרן ההון סיכון Horizons

כל הגיוסים מתחילת הרבעון הרביעי
 כל הגיוסים מתחילת הרבעון הרביעי