פעם ב-20 שנה: כך בונים היום עיר גדולה חדשה בישראל

כך נראה פרויקט הקמת התשתיות לעיר חריש שתתפרס על שטח של כ-20 אלף דונם - מבניית מאגר מים ענק, דרך הנחת קו מים חדש לעיר באורך 3 ק"מ, ועד תכנון שטחי הציבור ביישוב

 

 



 

חברת מקורות, תשתיות מים וביוב, העיר חריש / צילום: וידאו
חברת מקורות, תשתיות מים וביוב, העיר חריש / צילום: וידאו

בפעם הראשונה מאז הוקמה העיר מודיעין לפני 20 שנה, חברת מקורות זכתה להקים תשתית מים וביוב לעיר חדשה בישראל, העיר חריש.

נספר כי בחריש הוותיקה מתגוררות כ-300 משפחות, כאשר בתקופה האחרונה נבנו בה אלפי יחידות דיור חדשות, שאכלוס הראשונות בהן מתחיל בימים אלה. בשנים הקרובות צפויות להיבנות אלפי יחידות דיור נוספות והמועצה המקומית הגישה בקשה להרחיב את שטח שיפוטה העומד היום על 7,000 דונם ב-13 אלף דונם נוספים, מה שכמובן מחייב הקמת תשתית חדשה למים וביוב אותה מובילה חברת מקורות.

במסגרת הקמת התשתיות לעיר החדשה הוקם מאגר מים ענקי והונח קו מים חדש שאורכו 3,300 מטר, וקוטרו 28 צול, בעלות של 12 מיליון שקל. על מנת להימנע מפינוי חומר החפירה למטמנה, במהלך העבודות העבירה מקורות את העפר לטובת עבודות הבנייה בעיר, ובכך למעשה מחזרה את פסולת הבניין.

הקמת תשתית המים והביוב לעיר חריש מצטרפת לפרויקט המורכב של הקמת עיר חדשה מאפס. לאחרונה אישרה הוועדה המיוחדת תוכנית אדריכלות נוף להקמת 66 מתחמים ירוקים, פארקים וגנים ציבוריים בשטח של כ-600 דונם. כמו כן אישרה הועדה אזור עסקים ראשי ביישוב, הכולל תחנת דלק, בית-מלון ומתחם ייחודי המאחד את כל שירותי ההצלה מד"א, משטרה וכיבוי אש. בהתאם לתוכנית התכנון והבנייה, יחיו בחריש בתוך 3 שנים כ-50 אלף תושבים כאשר בעתיד הרחוק יותר יתגוררו בה 100 אלף תושבים.