עליבאבא מרוויחה ומצהירה: רווחיות אינה בראש מעיינינו כרגע

החברה הכתה את תחזיות האנליסטים ■ חטיבת הענן רשמה עלייה של 130% בהכנסות ל-1.5 מיליארד יואן סיני והכפילה את מספר הלקוחות ל-651 אלף

חברת עליבאבא / צילום: בלומברג
חברת עליבאבא / צילום: בלומברג

בעיצומה של עונת הדוחות, ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא פרסמה גם היא את נתוניה, ויש לה שלל סיבות להיות מרוצה. רווחי החברה הסתכמו ב-0.78 דולר למניה, ובכך היכתה את תחזיות האנליסטים אשר עמדו על 0.69 דולר למניה. 

מגי וו, מנהלת הכספים הראשית של חטיבת הענן, אמרה כי "הרווחיות איננה הדבר הנמצא בראש סדרי העדיפויות עבור החטיבה בשלב זה. עבורנו, הדבר החשוב ביותר הוא להעצים את העליונות שלנו בשוק. לכן, נמשיך להשקיע על מנת לפתח את החטיבה למען התרחבות מהירה".

וו אמרה את הדברים לאחר שפורסם כי חטיבת הענן רשמה עלייה של 130% בהכנסות ל-1.5 מיליארד יואן סיני, והכפילה את מספר הלקוחות ל-651 אלף. 

לטענת החברה, הענן של עליבאבא מאחסן ומעניק שירותים ליותר מ-35% מאתרי האינטרנט בסין. עם זאת, חטיבת הענן אחראית ל-4% בלבד מהרווחים של עליבאבא, והיא מחפשת להרחיב את הפעילות הזו מסין לכיוון כלל-עולמי.

בשנה שעברה, בחרה החברה להקים בסינגפור את מטה המשרדים הראשי שלה. עליבאבא ממשיכה את ההתפשטות הגולבלית שלה כאשר נראה כי היא גוברת על אמאזון ומייקרוסופט.