סקר: 61% מהציבור - עתיד השידור הציבורי לא מעניין אותנו

לפי סקר "גלובס" ומכון סמית, השיעור עולה בקרב מצביעי הליכוד (67%) והמגזר הדתי (72%) ■ הציבור נוטה לתמוך בהקמת תאגיד השידור: 47%, לעומת 24% שחושבים שצריך לשקם את רשות השידור

נתניהו, רשות השידור  / איור : מאיה יוגב
נתניהו, רשות השידור / איור : מאיה יוגב

61% מכלל הציבור בישראל אומרים שכל הדיונים על עתיד השידור הציבורי בארץ אינם מעניינים אותם. 39% ענו שזה מעניין אותם, כאשר רובם ענו שזה "די מעניין". חוסר העניין בקרב הצעירים חריף יותר: 71% מהצעירים עד גיל 29 ציינו כי זה לא מעניין אותם, מול 53% מגילאי 50 ומעלה שציינו כי זה מעניין אותם.

כך עולה מסקר "גלובס" ומכון סמית, שבוצע אתמול (ד') בקרב 500 איש ואישה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מגיל 18 מעלה. הממצאים הנ"ל ניתנו במענה לשאלה הראשונה: "לאחרונה מוקדש זמן בתקשורת לדיונים על עתיד השידור הציבורי. עקרונית, באיזו מידה כל הנושא הזה מעניין אותך?".

עוד עולה מהתשובות לשאלה זו כי 72% מהדתיים לא מתעניינים בנושא, כך גם 56% מהחילונים. בקרב מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות - 67% ציינו כי זה לא מעניין אותם, 33% אמרו שזה כן מעניין אותם. בקרב מצביעי המחנה הציוני - מחצית ציינו כי זה לא מעניין, ומחצית שנייה ציינו שכן.

השאלה השנייה שנשאלה היא: "מה לדעתך צריך לעשות בנושא השידור הציבורי?". מהתשובות עולה כי הציבור נוטה לתמוך בהמשך הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש - 47%, לעומת כרבע, שחושבים שצריך לסגור את התאגיד ולשקם את רשות השידור. אחוז גבוה, 29%, לא הביעו דעה.

בקרב אלה שציינו שהם די מתעניינים בנושא ואלה שאמרו שהנושא מאוד מעניין אותם, התמיכה בתאגיד החדש בולטת עוד יותר. 57% תומכים בהמשך הקמתו, 28% ציינו כי צריך לסגור אותו לשקם את הרשות, ו-15% לא הביעו דעה. בקרב אלה שלא מתעניינים בנושא - קרוב ל-40% לא הביעו דעה.

בקרב החילונים - 52% תומכים בתאגיד השידור החדש, 19% בשיקום רשות השידור, ו-29% לא הביעו דעה. בציבור הדתי - 35% תומכים בתאגיד, 22% תומכים ברשות השידור, ו-43% לא הביעו דעה.

בקרב מצביעי הליכוד בבחירת האחרונות, הדעות חצויות. 34% תומכים בהמשך הקמת התאגיד, 36% בעד שיקום רשות השידור, ו-30% לא נקטו עמדה.

בקרב מצביעי המחנה הציוני, 63% תומכים בהקמת התאגיד, 16% בשיקום רשות השידור, ו-21% לא הביעו דעה.

עמדות כלפי עתיד השידור הציבורי
 עמדות כלפי עתיד השידור הציבורי