העולם לא נגדנו: חיים סבן מגייס את בכירי הוליווד לתרום לצה"ל

שחקנים כמו רוברט דה נירו, ארנולד שוורצנגר וג'רארד באטלר היו רק חלק מהשמות הנוצצים שהגיעו לאירוע ההתרמה של ארגון ידידי צה"ל בלוס אנג'לס

חיים סבן, לארי קינג,  רוברט דה נירו /  צילום: Peter Halmagyi photo
חיים סבן, לארי קינג, רוברט דה נירו / צילום: Peter Halmagyi photo

העולם לא נגדנו 1 - חיים סבן מעגל כלפי מעלה

וגם: הוליווד גייסה לצה"ל 38 אלף דולר

מתברר שלא רק הילארי קלינטון ודונלד טראמפ מעניינים את הכוכבים של אמריקה. השמות החמים בהוליווד נענו להזמנתו של המיליארדר חיים סבן ורעייתו שריל, שלפו מהארונות את החליפות ואת בגדי הערב והגיעו ביום חמישי שעבר לאירוע ההתרמה השנתי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) שנערך במלון בברלי הילטון בלוס אנג'לס.

שחקנים כמו רוברט דה נירו, ארנולד שוורצנגר, ג'ואנה קרופה וג'רארד באטלר היו רק חלק מהשמות הנוצצים, כמו גם המוזיקאי דיוויד פוסטר והשדרן לארי קינג.

לצידם, התארחו באירוע גם 17 חיילים וחיילות, בהם גם חיילים שעלו מארה"ב כדי להתגייס לצה"ל וכמובן ראשי ארגון FIDF - אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל הארגון; פיטר וינטראוב, נשיא הארגון; נילי פאליק, יו"רית הארגון בדימוס; הרב יחיאל אקשטיין, נשיא ומייסד הקרן לידידות; ואחרים.

ובאירוע התרמה כמו באירוע התרמה, אי-אפשר שלא לדבר על כסף - האירוע הצליח לגייס לא רק את הצמרת ההוליוודית - אלא גם סכום של 38 מיליון דולר.

בתורמים הבולטים - תרומתו של הרב אקשטיין בסך 6 מיליון דולר; סבן שתרם 5 מיליון דולר (ולא עצר שם. ראו בהמשך); איש העסקים סרג' עזריה שתרם 5 מליון דולר; פול ומוריס מרציאנו, מייסדי מותג GUESS, שתרמו גם הם 5 מיליון דולר; איש העסקים דוד הגר שתרם 3 מיליון דולר; ומשפחת שגיא תרמה 3 מיליון דולר גם הם.

במהלך הערב שאל סבן את איש העסקים בני שבתאי איזה סכום נאסף לדעתו עד כה. שבתאי השיב כי להערכתו נאספו 38 מיליון דולר. כשגילה כי נאספו 37.1 מיליון דולר בלבד, הסביר לו סבן כי הוא מוסיף 900 אלף דולר נוספים, על-מנת שהמספר שהוא זרק יהיה מדויק.

אחד הרגעים המרגשים באירוע נרשם כשסמ"ר אליסון ברסן, לוחמת מג"ב שעלתה לבדה ואף הדליקה משואה ביום העצמאות לאחר שסיכלה פיגוע, הופתעה לגלות לצד שריל סבן על הבמה, את אמה שהוטסה מצרפת.

חיים סבן, לארי קינג, רוברט דה נירו / צילום: Peter Halmagyi photo
 חיים סבן, לארי קינג, רוברט דה נירו / צילום: Peter Halmagyi photo

העולם לא נגדנו 2 - פירגון נוסח שווייץ

גדעון המבורגר מדגים ציונות

בשבוע שעבר ערך גדעון המבורגר, נשיא קבוצת הראל ביטוח ופיננסים המכהן גם כנשיא לשכת המסחר ישראל-שווייץ וליכטנשטיין, אירוע משותף עם אגודת ידידי ישראל-שווייץ במלון קרלטון בתל-אביב. האירוע התקיים כחלק מפעילות הלשכה לקיום קשרי כלכלה עם גורמים בשווייץ וליכטנשטיין.

אורחת הכבוד של האירוע - בו נכח גם ז'אן-דניאל רוך, שגריר שווייץ - הייתה משלחת משווייץ בראשות קורינה איכנברגר-ולטר, חברת הפרלמנט השווייצרי, נשיאת התאחדות שווייץ-ישראל ונשיאת הברית האירופית עבור ישראל. איכנברגר-ולטר אף ציינה כי היא ציונית התומכת בישראל.

השתתפו והתרגשו: אנשי העסקים דוד פורר וסמי סגול; ז'אק קורולניק, נשיא אגודת ישראל-שווייץ; חגית ציטיאט-לוין, מנכ"לית בססח (החברה הישראלית לביטוח אשראי); שאול לוטן, מנכ"ל משולם לוינשטיין בע"מ; עו"ד אורי אשר; דורון אברבוך, מנכ"ל קרדיט סוויס; עו"ד שמעון מזרחי; עו"ד אלון קפלן; עו"ד שוש שחם; עו"ד נטלי משען זכאי, יועצת משפטית בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים; עו"ד חנינא ברנדס; עו"ד זאב וייס; עו"ד רובי בכר; ואחרים.

גדעון המבורגר, קורינה איכנברגר-ולטר,  ז'אק קורולניק / צילום: דרור איתן
 גדעון המבורגר, קורינה איכנברגר-ולטר, ז'אק קורולניק / צילום: דרור איתן

העולם לא נגדנו 2 - פרגון נוסח איטליה

עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, אירח ביום חמישי כ-150 מוזמנים במסעדה האיטלקית "נונו" בהוד-השרון, בהם גם פרנצ'סקו טאלו מתיאס, שגריר איטליה בישראל. הסיבה: פתיחת חודש איטליה ברשת.

ולא רק השגריר האיטלקי היה שם - בארוחה נכחו גם 35 אנשי עסקים איטלקים, אותם לקח כהן ביום המחרת לסיור קולינרי בירושלים, כשבשבת השתתפה המשלחת בסיור קולינרי בתל-אביב.

ואם כבר קולינריה אז עד הסוף - זמן לא רב לאחר האירוע במסעדת "נונו", הגיעה המשלחת ביום חמישי בערב למסעדה "מקום של בשר", שנסגרה לאותו הערב במיוחד עבורם. 

כהן, מצדו, קיבל מהאורחים הזמנה לקחת חלק במרוץ אופנועים שייערך באפריל על מסלול פורמולה 1, בעיר מונז'ה.

הוא יתארח בטירה של הברונית ריקאסולי, בה ממוקם יקב ריקאסולי, אותו מייבאת טיב טעם לישראל.

טאלו מתיאס עדי כהן / צילום: אלעד גוטמן
 טאלו מתיאס עדי כהן / צילום: אלעד גוטמן

ערב יחידה

ניר למפרט מגלה שהעולם קטן

בשבוע שעבר אירח משרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר את אירוע הפתיחה של התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200. באירוע הציגו סטארט-אפיסטים את המיזם הצעיר שלהם לנציגי עולם ההיי-טק ושוק ההון, בתקווה שהם יסייעו לו ולהם לפרוץ.

במגיעים ובמתרשמים: עו"ד גיל ברנדס, שותף ומנהל מחלקת ההיי-טק במשרד נשיץ-ברנדס-אמיר; ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר ויו"ר עמותת בוגרי 8200; אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ (ע"ש אדי וג'ולס טראמפ); אופיר עזורי, מנהל ההשקעות הטכנולוגי בקרן גנדיר מקבוצת רקנאטי; ניר דגן, מנכ"ל משותף בקרן סקיי; חיליק קוטלר, ראש מחלקת אבטחת המידע בחברת אמדוקס; מירי אשכנזי, מנהלת הפיתוח העסקי של פועלים היי-טק; נטע-לי מאירי, מנכ"לית התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200; ואחרים.

בעיצומו של האירוע גילה למפרט כי הוא כיהן כמפקדו של בעלה של אחת היזמיות - ד"ר אילה בלוך, מנכ"לית המכון לשיקום נפגעי ראש, שהגיעה לאירוע כמפתחת פלטפורמה לזיהוי פגיעות מוחיות באמצעות הסמארטפון. עולם קטן.

ניר דגן, ניר למפרט, נטע-לי מאירי, גיל ברנדס / צילום: ירין טרנוס
 ניר דגן, ניר למפרט, נטע-לי מאירי, גיל ברנדס / צילום: ירין טרנוס