אחרי סאגת גבעת עמל: משפחת כוזהינוף מרימה כוסית

וגם: חברת אנטרופי מתנגדת לזינוק של 50% בשכרו של ג'ורגי' אקירוב באלרוב נדל"ן

חגיגה במגדל

משפחת כוזהינוף מרימה כוסית אחרי החגים (והסאגה)

האם הסאגה שבין משפחת כוזהינוף לבין תושבי גבעת עמל באה לסיומה? אתמול (א') העבירה משפחת כוזהינוף, יזמי "מגדל בבלי", למשפחות תושבי גבעת עמל, 5 מיליון שקל המהווים תוספת לסכום שכבר הועבר אליהן בעבר, ואף ניצלו את המאורע להרמת כוסית.

בפברואר 2014 רכשה משפחת כוזהינוף קרקע בת 10 דונם ממשפחת אברמוביץ, לאחר שענבל אור נכשלה בפרויקט ולא מימשה אופציה שניתנה לה.

נזכיר כי עד תחילת שנת 2015 ישבו במקום 7 משפחות, וכדי לבנות על הקרקע היה על כוזהינוף לטפל בפינויין. משפחת כוזהינוף החלה לטפל בפינויים באמצעות צווי פינוי נגד חלק מהתושבים ובמקביל הגיעה עם חלק נוסף להסכם לתשלום 15 מיליון שקל (לכל המפונים - כ-1.5 מיליון שקל במממוצע) ועוד 5 מיליון שקל שהותנו בקבלת זכויות בנייה נוספות ויעברו למפונים תוך 8 חודשים.

באירוע נכחו נורית כוזהינוף ובניה - מוטי, יקי ואורן כוזהינוף, עו"ד אביב טסה ועו"ד משה ישראל, אשר מייצג את התושבים.

מוטי ונורית כוזהינוף  ומשה ישראל / צילום: רפי דלויה
 מוטי ונורית כוזהינוף ומשה ישראל / צילום: רפי דלויה

יוזמת ז'נבה - 1

כמה יקר יכול להיות שעון, והאם מדובר בהשקעה בטוחה?

האם הסמארטפון החליף את שעוני היד? אם תשאלו את ד"ר אודי דהאן, מנכ"לUBS Wealth Management Israel, ואת סיגל מרדכי, מנכלית סותבי'ס ישראל, כנראה שהתשובה תהיה שלילית. מרדכי ודהאן, חובב שעונים בעצמו, נפגשו אתמול יחד עם אורחי הבנק ואורחי תאגיד האמנות סותבי'ס במסעדת "קלארו" בתל-אביב.

המטרה: להיחשף לראשונה לשעוני היוקרה שיוצגו במכירה הפומבית השנתית של סותבי'ס שתיערך בימים הקרובים בז'נבה.

לכבוד המאורע הגיעו לישראל 8 שעונים מאובטחים, כאשר מחירו של השעון היקר בהם הוא מיליון וחצי שקל. אחד מהם היה שעון מדגם DAYTONA של חברת ROLEX המכונה "פול ניומן". אשתו של השחקן חובב מרוצי המכוניות רכשה עבורו בשנות ה-70 את הדגם והוסיפה עליו את ההקדשה "סע בזהירות". למתעניינים - מחירו של השעון מוערך בכ-60-80 אלף דולר.

דהאן השווה באירוע בין עולם הבנקאות לעולם השעונים ואמר כי "בשנות ה-70, כשהומצא השעון הדיגיטלי ואיים על תעשיית השעונים האנלוגיים, הצליחו השווייצרים להמציא את תחום השעונים מחדש באמצעות עולם יותר נישתי, סגמנטלי ואיכותי. כך יהיה גם בעולם הבנקאות - באמצעות מיקוד ורלוונטיות".

אגב, שעונו הראשון באוסף של דהאן, שעון היקר לכל הפחות לליבו, היה שעון סיטיזן שקיבל מאביו, אשר רכש אותו עבור בנו במהלך שירות המילואים במלחמת לבנון, אי-שם בשנות ה-80. 

נחזור לאירוע. בהמשך הערב הסביר מייקל קליין, אסטרטג מניות ראשי המתמחה במותגי יוקרה ב-UBS, על מורכבות ההשקעה בשוק שעוני היוקרה. פדרו רייזר, מנהל מחלקת השעונים בסותבי'ס, הסביר על השוק הגלובלי של שעוני היוקרה וציין כי סין היא השוק החדש.

דהאן מרדכי קליין ורייזר / צילום:רונן מכלב
 דהאן מרדכי קליין ורייזר / צילום:רונן מכלב

יוזמת ז'נבה - 2

בעולם סבורים שהגודל שלנו קובע

מטה האו"ם בז'נבה אירח בשבוע שעבר כנס שכולו בסימן חדשנות ישראלית. בנציגינו בשווייץ ניתן היה לפגוש בין היתר את יוג'ין קנדל, לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ומנהל סטארט-אפ ניישן סנטרל; קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI ; אביבה רז-שכטר, ראש נציגות הקבע של ישראל ליד האומות המאוחדות בז'נבה; ושרון קדמי, מנכ"ל אלסטום ישראל ולשעבר מנכ"ל משרד הכלכלה.

הכנס נערך כיוזמה משותפת של ממשלת ישראל והחטיבה לפיתוח כלכלי של האו"ם (UNECE), בהשתתפות וירג'יניה קראם-מרטיס, מנהלת החטיבה לפיתוח כלכלי ושיתופי-פעולה, וזאת כחלק מההיערכות לעמידה ביעדים שהציב האו"ם בתחומי פיתוח בר-קיימא לשנת 2030.

נציגי המדינות שהשתתפו בכנס העריכו בפני חברי המשלחת שכנראה אפקט הגודל של ישראל הקטנה הוא שמסייע לה בנטוורקינג מקומי יעיל.

מאיר הרובינשטיין קראם מרטיס רז שכטר וקנדל  / צילום פרטי
 מאיר הרובינשטיין קראם מרטיס רז שכטר וקנדל / צילום פרטי

לא רק ידידים

אנשי עסקים פותחים את שנת הלימודים האקדמית בביטחון

לא רק סטודנטים חוגגים בימים אלה את פתיחת שנת הלימודים האקדמית. אמנון דיק, יו"ר אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב, המנכ"לית סיגל אדר, ודנה רכטמן, מנהלת מערך הפעילות של האגודה, ערכו אירוע חגיגי לציון פתיחת שנת הפעילות בהשתתפותו של פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה. בפתח האירוע ערכה אדר שאלון ליושבים באולם, אודות האוניברסיטה. הזוכה שענה על כל השאלות נכונה - קיבל מנוי לשתי סדרות הדגל של האגודה.

במרכז הערב הושק ספרו של פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה - "בחזרה לעתיד - המזרח התיכון בצל האביב הערבי". רבי גם הרצה לנוכחים אודות משנתו ואמר כי "אין חזרה לנתיבי המאה ה-20. על ישראל לאמץ דפוסי מחשבה חדשים, לבחון את המציאות החדשה ולהיות מסוגלת לקרוא את הכוחות הפועלים; על ישראל להגדיר בצניעות את הבעיות תוך ידיעה שאין פתרון קסם מלא, ושגם פתרון חלקי הוא טוב. עליה להסיר את מטעני העבר ולהגביר את הדיאלוג עם הפלסטינים - ביחד".

בידידים, אנשי העסקים והביטחוניסטים שהגיעו לחגוג, להשכיל וללמוד: גבי ואתי רוטר; דויד אסיא; סמי סגול; פנינה ומשה אדרי; זלמן וכנה שובל; ואחרים.

סמי סגול ויוסף קלפטר  / צילום: יעל צור
 סמי סגול ויוסף קלפטר / צילום: יעל צור

ג'ורג'י אקירוב יסתפק ב"מועט"?

חברת אנטרופי מתנגדת לזינוק של 50% בשכר ל-187 אלף שקל

חברת אלרוב נדל"ן מתקשה לאשר את הסכם השכר החדש של ג'ורגי' אקירוב, בנו של בעל השליטה אלפרד אקירוב, עקב התנגדות אנטרופי, חברת הייעוץ למוסדיים. משום כך החליטו באלרוב נדל"ן לדחות את אסיפת בעלי המניות שתוכננה ליום רביעי הקרוב (9 בנובמבר) ונועדה לאשר את שכרו של אקירוב ג'וניור, בשבוע, ל-16 בנובמבר.

ג'ורג'י אקירוב מכהן כמנהל הפעילות המלונאית של החברה בישראל ובחו"ל בשנים האחרונות, והחברה מבקשת לאשר את הסכם השכר שלו ל-3 שנים, החל מאוגוסט השנה.

בהסכם הקודם, שהסתיים כאמור לפני כ-3 חודשים, עמדה עלות שכרו של אקירוב ג'וניור על 127 אלף שקל לחודש (כ-1.5 מיליון שקל לשנה) פלוס הוצאות נלוות (בעיקר על רכב) של כ-130 אלף שקל לשנה, וכעת מבקשת אלרוב נדל"ן לאשר לו שכר של 187 אלף שקל בחודש פלוס הוצאות של 130 אלף שקל לשנה.

כלומר, שכרו של אקירוב הצעיר היה אמור לזנק בקרוב ל-50%, ולכך התנגדה אנטרופי. כעת נכנסו הצדדים למשא-ומתן, שצפוי להסתיים מן הסתם תוך הסכמה על שכר שיהיה באמצע הדרך בין שכרו הקודם לעלות השכר החדשה שביקשה החברה לאשר.

ג'ורג' אקירוב  / צילום:תמר מצפי
 ג'ורג' אקירוב / צילום:תמר מצפי