מריוס נכט מקים קרן של 100 מיליון דולר להשקעה במדעי החיים

נכט הוא יו"ר צ'ק פוינט ואחד ממייסדי החברה ■ עד כה השקיע נכט ביותר מ-10 חברות, וכעת הוא "מקווה ליצור את טבע או את צ'ק פוינט הבאה"

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

מריוס נכט, אחד משלושת המייסדים של צ'ק פוינט ומי שמכהן בשנים האחרונות כיו"ר החברה, מקים קרן להשקעה במדעי החיים, בהיקף משוער של 100 מיליון דולר. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי נכט השקיע עד כה במעל 10 סטארט-אפים מכספו שלו, וכעת הוא מעוניין להרחיב את פעילותו לקרן רשמית.

בראיון לרויטרס אמר נכט כי הוא "מקווה ליצור את טבע או את צ'ק פוינט הבאה. אנחנו לא כאן כדי למכור את החברות אלא כדי לנסות ליצור חברות גדולות בתחום הביומד בישראל". נכט הוסיף כי הקרן תשקיע בחברות שיש להן פוטנציאל לעמוד בפני עצמן.

אחת החברות שבה כבר השקיעה נכט היא DayTwo, חברה להתאמה אישית של מזון על בסיס הרכב חיידקי המעי הייחודי לכל אדם. החברה הוקמה ביוזמתו של נכט על בסיס ממצאיו של מחקר במכון ויצמן, שבו השתתף.

חברה נוספת בה השקיע היא חברת ריג'נרה, שנמצאת בבעלות חלקית של אינטרקיור הבורסאית. ריג'נרה פיתחה תרופה ממקור צמחי אשר מונעת נזק עצבי במחלות ניווניות. המוצר נבחן בימים אלה בניסויים קליניים במחלת העיניים הנדירה NAION.

בשלב הנוכחי הגיוס הוא מכספיו של נכט עצמו, חבריו ומשפחתו, והוא לא פנה לגורמים מוסדיים. שווי המניות של נכט בצ'ק פוינט מוערך ב-1.8 מיליארד דולר. ב-2012 הוערך הונם של נכט ואשתו דאז ענת אגמון ב-2.5 מיליארד דולר, לצורך משפט גירושין. באותה שנה דורג נכט במקום ה-11 ברשימת עשירי ישראל של "פורבס".

הקרן שמקים נכט תשקיע ככל הנראה בחברות בשלבים מתקדמים יחסית, ותתמקד פחות בהשקעות סיד.

נכט נולד ברומניה, עלה לישראל בגיל 3 וגדל באשקלון, בשכונה שהגדיר בעבר בראיון נדיר ל"גלובס" כ"די קשה". בשכונה זו גדל עד גיל 18, אז התגייס לתלפיות. השכלתו היא מתחום הפיזיקה והמתימטיקה והוא בעל תואר שני בהנדסת חשמל ומערכות תקשורת מאוניברסיטת תל אביב, כך שהקשר שלו לתחום מדעי החיים הוא חדש יחסית.

ב-1993, בגיל 31, הוא הקים את צ'ק פוינט יחד עם גיל שויד ושלמה קרמר.

בנוסף לפעילותו בצ'ק פוינט הוא היה גם ממייסדי תנועת "עורו", אשר ביקשה להמשיך את המחאה החברתית של 2011 (שמוזגה מאוחר יותר עם תנועות חברתיות נוספות לתנועת "אנו").