תדיראן: הרווח הרבעוני גדל ב-4% ל-26 מיליון שקל

יבואנית מוצרי החשמל סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 4.5% בהכנסות ל-253 מיליון שקל

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס  ממשיכה ליהנות מסנטימנט חיובי בעסקיה. הבוקר (ג') סיכמה החברה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 4% ברווחיה, שהגיעו ל-26 מיליון שקל אחרי צמיחה של 4.5% בהכנסות שהצטברו ל-253 מיליון שקל. וזאת לפי החברה בזכות "גידול כמותי וכספי בשוק המזגנים".

לצד השיפור במכירות, תדיראן נהנתה משיפור בעלויות הרכש ומשינויים בהיקף ובתמהיל המכירות. הדבר סייע לה להציג קפיצה של כ-13% ברווחיה הגולמיים לרבעון, שהגיעו ל-59 מיליון שקל, וקפיצה של קרוב ל-16% ברווח התפעולי שהתקרב ל-35 מיליון שקל. כל זאת תוך שיפור שיעורם מסך המכירות.

מנגד, הוצאות המס של תדיראן ברבעון גדלו משמעותית והתקרבו ל-6 מיליון שקל (לעומת הטבת מס של כ-200 אלף שקל ברבעון המקביל), וזאת "בעיקר מהקטנת נכסי המסים הנדחים כנגד רישום הוצאות מס". בעבר נהנתה החברה מניצול הפסדי מס, מה שמיתן את השיפור ברווח הנקי.

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה בה, מסר היום כי "זהו רבעון שיא לתדיראן, הן בהיקף ההכנסות והן בכל מדדי הרווח. הצמיחה בהכנסות ברבעון השלישי בולטת במיוחד על רקע רבעון מקביל בו חווינו גל חום קיצוני". עוד הוסיף ממרוד כי "המיצוב של תדיראן כקבוצה וכמותג מובילים, לצד התמקדות בתחומי הליבה תוך חתירה מתמדת לחדשנות ושיפור מבנה העלויות, מאפשרות לנו להציג תוצאות חזקות לאורך זמן".

בתשעת החודשים הראשונים של השנה המגמה החיובית בדוחות מובהקת יותר - הרווח הנקי של תדיראן זינק ב-52% ל-59 מיליון שקל, אחרי שיפור של 16% בהכנסות שהגיעו ל-647 מיליון שקל. גם בתקופה זו נהנתה תדיראן משיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית, כמו גם הוצאות המס שלה שגדלו משמעותית, והגיעו לכ-18 מיליון שקל, לעומת הטבת מס של כ-400 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תדיראן הולדינגס עוסקת ביבוא, יצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. בנוסף החברה מציעה מוצרי חשמל 'קטנים' לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. בשנה שעברה החליטה תדיראן לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל 'לבנים' (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכדומה) ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

מניית תדיראן  מציגה ביצועים מרשימים עם תשואה של אלפי אחוזים בשנים האחרונות. היא נסחרת כיום בשווי של כ-790 מיליון, המשקף להחזקותיו של ממרוד (74%) שווי של כ-580 מיליון שקל. מוקדם יותר החודש העלתה חברת מידרוג את דירוג החוב של תדיראן, בפעם השנייה תוך שנה, ל-A2 באופק יציב. זאת תוך הערכה כי נתח השוק של החברה עומד על 35%-40%.

תוצאות תדיראן 15.11.16
 תוצאות תדיראן 15.11.16