שינוי מודל המכירה הגדיל את הכנסות בריינסוויי ברבעון השלישי

בריינסוויי שפיתחה ומשווקת קסדה מגנטית לטיפול במחלות נפש ומוח ממשיכה בחיפוש אחר מנכ"ל קבוע ■  רשמה הכנסות של 3.4 מיליון דולר, גידול של 87% לעומת הרבעון המקביל

בריינסווי / צילום: רפי קוץ
בריינסווי / צילום: רפי קוץ

חברת בריינסוויי, שפיתחה ומשווקת קסדה מגנטית לטיפול במחלות נפש ומוח, מדווחת על המשך מגמת העליה במכירות שהחלה תחת המנכ"ל הקודם, ד"ר גיא איזיקיאל, וממשיכה אחרי עזיבתו המפתיעה של איזיקיאל, תחת המנכ"ל הזמני, ד"ר דוד זכות.

העליה בהכנסות קשורה בין היתר לשינוי מודל המכירה של המערכות של החברה, כאשר היום חלקן מושכרות או שמשולם מחיר מלא מיד עם הזמנתן, לעומת מודל עיקרי של תשלום עבור שימוש שהיה נהוג בעבר. בעקבות הדוח עלתה היום מניית החברה 2% והיא נסחרת לפי שווי של 266 מיליון שקל.

בריינסוויי רשמה ברבעון הכנסות של 3.4 מיליון דולר, גידול של 87% לעומת הרבעון המקביל ושל 25% לעומת הרבעון השני. בתשעת החודשים הראשונה של 2016, עמד היקף ההכנסות על 8.6 מיליון דולר, גידול של 90%, כך שלחברה יש הזדמנות לעבור השנה את רף 10 מיליון הדולר, הנחשב לאבן דרך בחייהן של חברות מכשור רפואי, שממנה הן עשויות להיות מעניינות יותר עבור משקיעים גדולים ורוכשים פוטנציאליים.

הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 81%, ואילו בשורה התחתונה נרשם הפסד של כ-640 אלף דולר, לעומת 309 אלף דולר ברבעון המקביל, עקב גידול בהוצאות השיווק והמו"פ לעומת הרבעון המקביל, אך ללא גידול בהוצאות הנהלה וכלליות. החברה שרפה ברבעון 440 אלף דולר עבור פעילותה השוטפת, כמחצית מברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2016, היא שרפה 1.4 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון בתקופה המקבילה. בקופתה 10.7 מיליון דולר במזומן.

רק דיכאון או גם מחלות אחרות?

בתקופה הקרובה מסתיימים שני ניסויים קליניים שעורכת החברה, ואשר יעידו האם היא תמשיך לשחק בשוק הדיכאון, בו טכנולוגיות גירוי מוחי כבר מקובלת שנים רבות, או שתפרוץ דרך לשימוש בגירוי מגנטי במחלות נוספות. החברה מעריכה כי עד סוף השנה תסיים את הניסוי הקליני הרב מרכזי שהיא עורכת בתחום של טיפול בהפרעה כפייתית טורדנית (OCD) וכי במהלך 2017 תסיים את הניסוי בגירוי מגנטי לתמיכה בגמילה מעישון.

בניסוי ב-OCD נבדקים כ-100 איש ובניסוי בגמילה מעישון נבדקים כ-230 איש. לדברי זכות, הניסוי ב-OCD, צפוי להספיק לשם הגשת בקשה ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לאישור המוצר לשיווק. כיום אין מוצר מתחרה בשוק. החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים לגיוס מנכ"ל קבוע, מתחום המכשור הרפואי.