מיזוג ODI לתוך תמדא נכשל; איפקס תפרסם הצעת רכש

מניית תמדא, הנמצאת בשליטת חברת החיתום של אליאב בר-דוד ואהרון סמרה, הגיבה בעלייה של 130% ■ היקף הצעת הרכש - 4 מיליון שקל

אהרון סמרה / צילום: איל יצהר
אהרון סמרה / צילום: איל יצהר

המיזוג בין השלד הבורסאי תמדא  (לשעבר מי עדן) לחברת הסייבר או.די.איי (ODI) ובעלי השליטה בה נכשל. זאת לאחר שחלק מהתנאים המתלים שנקבעו בהסכם בין הצדדים לא התקיימו, ביניהם גיוס הון של תמדא. כעת תפעל החברה להכנסת פעילות אחרת לתוכה.

כתוצאה מכישלון המיזוג הודיעה בעלת השליטה בתמדא, חברת החיתום איפקס הנפקות (מחזיקה ב-46.3% מהמניות), כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש לרכישת חלק ממניות החברה לפי מחיר של 75 אגורות למניה. אם ההצעה תיענה במלואה, תשקיע איפקס במהלך קרוב ל-4 מיליון שקל ותחזיק ב-90% ממניות תמדא. בעקבות ההודעה זינקה היום מניית תמדא ב-130% ושווי השוק שלה הגיע ל-7.2 מיליון שקל.

מצה"ל לבורסה

איפקס הנפקות של אהרון סמרה ואליאב בר-דוד רכשה את השליטה בתמדא מידי איש העסקים רוני נפתלי בחודש יוני השנה בהשקעה של 2 מיליון שקל ועוד סכום שהיה אמור להיות מועבר לנפתלי לאחר המיזוג עם ODI. זו האחרונה פועלת בתחום הסייבר ואבטחת המידע וקמה ב-2009 על-ידי דוד גבע (יו"ר) וד"ר אורן איתן (מנכ"ל). לצמד המייסדים יש ותק וניסיון בתחום - גבע שירת בצבא כמפקד בית הספר הארצי לתקשוב ואיתן שימש כמפקד יחידת מרכז צופן וביטחון בחיל התקשוב.

ODI מעסיקה 13 עובדים ומתמקדת בהגנה על העברת נתונים בתוך הארגון ואליו. לדברי החברה, הפתרונות שלה מספקים כיום כיסוי מלא, תוך מתן פתרונות לנטרול איומים בכל ערוצי הכניסה לארגון ולפני כניסת האיומים לרשת, כך שכל הקבצים שנכנסים לרשת הארגונית הם נקיים ומנוטרלים מתוכנות זדוניות. נוסף על כך מציעה ODI שירותי תמיכה ותחזוקה. לקוח אחד - משרד ממשלתי המקבל ממנה שירותי תמיכה והחזקה - היה אחראי ב-2015 על 35.4% מהכנסותיה.

בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות שנכנסו לאחרונה לבורסה בדלת האחורית, גם ל-ODI היו בדוחות הכספיים הערת "עסק חי", והיא הייתה אמורה להגיע לבורסה עם גירעון של 1.2 מיליון שקל בהון העצמי. המיזוג היה אמור להתבצע כשבעלי מניות ODI יקבלו 69.5% ממניות תמדא. תנאי מרכזי למיזוג היה שבקופת תמדא יהיו בניכוי התחייבויות של החברה ולאחר כל ההוצאות הכרוכות במיזוג, 10 מיליון שקל לפחות, ואילו בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה כ-3.5 מיליון שקל בלבד.

סייפ-טי מגייסת

חברת אבטחת מידע אחרת שדווקא כן הצליחה להיכנס לאחרונה לבורסה באמצעות מיזוג לתוך שלד, סייפ-טי דאטה (שמוזגה לתוך מטרת מיזוג), הודיעה היום כי בכוונתה לגייס כ-6 מיליון שקל באמצעות הנפקה של כ-1.4 מיליון מניות במחיר של 4.25 שקל למניה וכמות דומה של אופציות ללא תמורה.

סייפ-טי, המעסיקה כ-20 עובדים, מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה להעברה מאובטחת של נתונים בתוך ארגונים ומחוצה להם, וכן לגישה מאובטחת למידע הקיים בארגון. במהלך חודש יוני השלימה את המיזוג לשלד הבורסאי עם הנפקה לציבור בהיקף של כ-16 מיליון שקל וכ-1.5 מיליון שקל נוספים שהזרימו לה כמה בעלי עניין במסגרת הנפקת זכויות. מתחילת יוני ועד היום קפצה מנייתה בכ-55%, מה שמשקף לחברה שווי של כ-60 מיליון שקל.

ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על קפיצה של 200% בהכנסות לרמה של 297 אלף דולר ומעבר לרווח גולמי של 174 אלף דולר. ההפסד התפעולי שלה הצטמק מ-13.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2015 ל-2.7 מיליון דולר ברבעון השני השנה וההפסד הנקי עמד על 3.9 מיליון דולר.