קובי לוינסון, ספלטר ובורגר יקימו קרן גידור חדשה

לוינסון השקיע לאחרונה בחברה של אמיר בורגר ויאיר ספלטר, שמתכוונת להקים בשנה הבאה קרן גידור ■ המהלך עדיין נמצא בשלב די מוקדם של בחינה

קובי לוינסון / צילום: תמר מצפי
קובי לוינסון / צילום: תמר מצפי

קובי לוינסון ויאיר ספלטר מקימים קרן גידור חדשה - כך נודע ל"גלובס". לוינסון השקיע לאחרונה בחברה של אמיר בורגר ויאיר ספלטר, שמתכוונת להקים בשנה הבאה קרן גידור. המהלך עדיין נמצא בשלב די מוקדם של בחינה.

לוינסון וספלטר הכירו בעשור שעבר במגדל שוקי הון ולאחר מכן בדש. לוינסון, מנכ"ל בית ההשקעות דש לשעבר, וקודם לכן מנכ"ל מגדל שוקי הון במשך כשש שנים, סיכם קדנציות מוצלחות מאוד בשוק ההון, במיוחד בדש, במהלכן הפך לבעל הון ולאיש מקושר. כך, לפני כשש שנים הוא עזב את דש, שם החל לעבוד ב-2004, עם תגמולים מצרפיים בעלות שהסתכמה לכ-50 מיליון שקל לאורך השנים. לאחרונה הוזכר שמו כמועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל פסגות, תוך שהועלו השערות שבגלל מגבלת שכר הבכירים בסקטור הפיננסים, היה מדובר מבחינתו בהצעה לא רלוונטית.

ספלטר היה מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות מיטב דש, אליו הצטרף לאחר המיזוג של מיטב לדש. קודם לכן כיהן במשך תשע שנים בשורת תפקידים בבית ההשקעות דש, ועוד קודם לכן היה גם הוא במגדל שוקי הון, שם הכיר את לוינסון. בדש כיהן ספלטר בתפקידו האחרון כמנהל ההשקעות הראשי של חברת הגמל של דש. בורגר גדל במחלקת המחקר של אנליסט והפך ברבות השנים לאיש מחקר פרטי.

לוינסון, ספלטר ובורגר אינם הראשונים שגדלו בשוק בתי ההשקעות ועוברים לתחום קרנות ההשקעה הפרטיות, בדגש על קרנות הגידור. דוגמה נוספת, ומוצלחת, למעבר תחומי שכזה היא רועי ורמוס ושלומי ברכה, בעבר מנכ"ל פסגות ומנכ"ל חברת הגמל של פסגות, בהתאמה, שהקימו יחדיו קרן גידור מצליחה.