מניית היום: מזנקת 17.5% בתגובה להסכם מסחרי גדול באיטליה

מדיגוס מרחיבה פעילותה באיטליה: הודיעה על חתימת הסכם הפצה עם חברת Innovamedica האיטלקית בהיקף של לפחות 1 מיליון אירו ל-4 שנים ■ מניית החברה מגיבה בעלייה חדה

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס
כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס

מניית חברת המכשור הרפואי מדיגוס   עלתה היום ב-23% בעקבות הודעתה כי חתמה על הסכם מסחור באיטליה למוצר שלה המחליף ניתוח לטיפול בצרבת חמורה. בעקבות העלייה עלה שווי החברה ל-38 מיליון שקל.

ההסכם הוא מול חברת Innovamedica, שעוסקת בהפצת מכשור רפואי לא פולשני. אינובמדיקה התחייבה להזמין ממדיגוס מוצרים בהיקף מינימלי של מיליון אירו במשך ארבע השנים הבאות. הכנסות מדיגוס במחצית הראשונה של 2016 עמדו על 1.3 מיליון שקל, כך שמדובר בתוספת משמעותית להכנסות החברה, אם כי עדיין לא זו שתעלה אותה מדרגה.

מלבד נקודת האור הזו, עוברים על מדיגוס ימים קשים. בשבוע שעבר הודיעה החברה על צעדי התייעלות שניים בתוך מספר חודשים, במסגרתם יפרשו מתפקידם סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל השיווק המכירות בארה"ב, והתפקידים שלהם יצורפו לתפקידיהם של עובדים שכבר מכהנים בחברה. תפקיד השיווק בארה"ב יופקד בידי המנכ"ל, כריס רולנד.

ניסוי גדול ויקר

מדיגוס פיתחה מצלמה זעירה העומדת בבסיס של מגוון מכשירים רפואיים לא פולשניים שפיתחה החברה, אשר אחד מהם, המוצר לצרבת, כבר נמצא בשוק. המוצר מחליף ניתוח קיים שבו משדכים חלק מן הקיבה סביב הוושט כדי למנוע מן החומצה בקיבה לעלות במעלה הגרון, אצל חולים שהצרבת שלהם גורמת להם סבל עז ונזק משמעותי לרקמות הגרון כולל סיכון לסרטן גרון. המוצר של מדיגוס מאפשר לבצע את השידוך בגישה דרך הפה, במקום בניתוח. למרות היתרון על פני התהליך הקיים, המוצר לא מאוד הצליח בחדירתו לשוק. החברה עורכת בימים אלה ניסוי קליני גדול כדי להציג את היתרונות הקליניים והכלכליים של המוצר, אולם ניסוי כזה הוא יקר וההון שבידיה הולך ואוזל.

ברבעון השני של 2016 שרפה החברה 2.9 מיליון דולר. לפני כחודשיים גייסה מדיגוס 1.47 מיליון דולר ממוסדיים, כאשר את הרבעון השני של השנה סיימה עם מזומן בהיקף של 3.2 מיליון דולר. החברה נסחרת גם בנאסד"ק באמצעות ADS, תעודת מעקב אמריקאית אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה.