לא רק וואטסאפ ו-ווייז: תנו לסמארטפון להפתיע אתכם

הטלפונים החכמים מציעים מגוון שימושים חדשים - הם יכולים לעזור לכם לישון, לטפל בעור הפנים ואפילו להכין תה

כשסטיב ג'ובס השיק את האייפון וקרא לו "סמארטפון", הוא חשב על פיתוח עזר אישי, שיוכל לנהל את צרכי התקשורת, העסקים והבידור של המשתמש. אבל כמו הרבה המצאות גאוניות, עם הזמן קיבל הסמארטפון חיים משלו ויצא למסלול התפתחות ספונטני מואץ, שמהווה כיום בסיס לאין ספור יישומים מרתקים בחיים האמיתיים. התחום ממשיך להתפתח לכל הכיוונים והנה כמה דוגמאות עדכניות.

להדפיס בפקק

מדפסות תלת-ממד מתחילות להפוך כיום למוצר זמין לחובבים ולעסקים קטנים, אבל הן עדיין דורשות הרבה סבלנות ואורך-רוח עד השלמת עבודתן. המדפסת החדשה מבית חברת ROBO, שכינויה R2, פותרת את בעיית ניצול הזמן בצורה מעניינת. זוהי מדפסת שולחנית, שמשלבת יכולת הדפסה של עצמים גדולים יחסית, שמידותיהם עד 8 על 8 אינץ' עם גובה של עד 10 אינץ', ויש לה אפשרות להוסיף עוד ראש עיבוד ו"להדפיס" שני חומרים שונים בו-זמנית.

לממהרים היא מציעה יכולת שליטה מרחוק בהדפסה באמצעות סמארטפונים. חיבור Wi-Fi מובנה מאפשר לחבר את המדפסת באונליין לטלפונים חכמים, טאבלטים וכדומה ולשלוח אליה עבודות הדפסה ישירות מהאפליקציה, שמספקת החברה, גם ללא נוכחות פיזית בחדר.

בדרך זו אפשר לשלוח פקודת הדפסה מכל מקום, כולל מהפקק בדרך לעבודה, ולאסוף את המוצר המוכן כאשר מגיעים למשרד. המדפיס זוכה גם להיזון חוזר על התהליך בזמן אמת: מצלמה פנימית בתוך המדפסת משדרת לטלפון את התקדמות ההדפסה התלת-ממדית, עם אפשרות לעצור את התהליך בכל רגע נתון. מי שמחזיק שתי מדפסות או יותר יכול לשלוט בהן מרחוק בו-זמנית. המדפסת תסופק החל מינואר הקרוב במחיר של כ-1,300 דולר בארה"ב.

 

ללכת לישון

הטלפון החכם ידוע לרוב כמוצר, שיכול לגזול שינה מבעליו. אבל מסתבר, שהוא גם יכול להשרות עליו שינה. לכך אחראי מוצר ייחודי הקרוי "משרה שינה", שפיתחה חברה ישראלית בשם 2breathe, שבסיסה בתל-אביב. המוצר כולל חיישן נשימה רגיש, שאותו עונדים מסביב לחזה לפני השינה. באמצעות תקשורת בלוטות' מעביר החיישן את נתוני הנשימה לאפליקציה בטלפון החכם, וזו מנחה את שוחר השינה כיצד לייצב את נשימותיו ולהגיע לרגיעה, באמצעות טונים שמבוססים על קצב הנשימה שלו. האפליקציה אוגרת את הנתונים ומציגה את מספר הנשימות שנדרשו בתהליך, עד כמה הצליח בעל הטלפון לעקוב אחרי הטונים ומתי הוא נרדם. המוצר זכה החודש בפרס החדשנות של תערוכת CES 2017. המחיר באמזון כ-180 דולר.

לשלוט בנעליים

כבר נתקלנו בעבר בנעלי ספורט עם חיישנים, שיכולים לשלוח נתונים לטלפון החכם לצורך ניתוח. אבל מוצר חדש, שמכונה "נעל חכמה עם דיפון אקטיבי", לוקח את הטכנולוגיה צעד קדימה, תרתי משמע.

מערך חיישנים, שמובנים בנעליים, מנתח בתלת-ממד את צעדיו של האצן, יציבתו, פיזור האנרגיה וכדומה, ומנחה אותו לביצועים אופטימליים באמצעות הנחיות קוליות דרך הסמארטפון.

אבל החידוש העיקרי הוא היזון בכיוון ההפוך - הסוליה כוללת מספר "כיסים" עם חומר מיוחד, שמשנה את דחיסותו כאשר מעבירים בו זרם חלש. בהתאם לתוכנית הריצה ולמידע המופק בזמן אמת יכולה האפליקציה בסמארטפון להורות למספר מחולל זרם זעירים שנמצאים בנקודות מפתח בתוך הסוליה לשנות את שיכוך הנעל בזמן אמת - בדומה לבולמי זעזועים אלקטרוניים בכלי רכב. מוצר מסחרי ראשון אמור לצאת לשוק במהלך 2017 והמחיר טרם פורסם.

לטפח את העור

חלפו הימים, שבהם מראות מגדילות ומוארות שימשו כאמצעי יחיד לאיתור וטיפול עצמי בפגמי עור קוסמטיים. שוחרי הטיפוח של ימינו מאמצים טכנולוגיות היי-טק ואחת מהן היא המערכת המכונה SKINSCOPY, שפיתחה חברה קוריאנית. המוצר הקטן כולל בתוכו עדשה מגדילה, תאורת LED והתקן להצמדה לעדשת הסמארטפון, והוא מתחבר לאפליקציה ייעודית בטלפון. האפליקציה מנתחת את מצב העור באמצעות אלגוריתם מקורי לעיבוד תמונה, שפותח לטענת החברה על ידי מדענים ומומחי עור קוריאנים מהשורה הראשונה.

המכשיר מפיק נתונים אודות משתנים שונים כגון רמת המלאנין, רגישות העור, קמטים, גוון העור ועוד. בהתאם לנתונים מעניקה האפליקציה עצות מקצועיות לגבי הטיפול בפגמי העור הקוסמטיים ומאפשרת לבצע השוואות של "לפני" ו"אחרי" הטיפול הקוסמטי. בנוסף ניתן להשתמש במוצר גם כמיקרוסקופ עם הגדלה פי 50 לצורך צילום עצמים זעירים,בדיקת מצב השיער ובריאותו ועוד. מתאים לאייפון 6 ומעלה או למכשירי אנדרואיד. טרם פורסם מחיר.

להכין לך תה מקצועי

שתיית תה היא עסק רציני במדינות רבות בעולם אבל מבחר סוגי התה הקיימים ודרכי הכנתם יכולים לבלבל אפילו את המכורים. פתרון לבעיה מציעה חברת 42TEA, שסיימה לאחרונה גיוס ב"קיקסטארטר" ונערכת לקראת שיווק בתחילת השנה. המוצר כולל "קוביית פלאים" עמוסה בחיישנים ובתקשורת בלוטות' עם חיבור לאפליקציה תואמת. המוצר מנחה את מכין התה בדרך המושלמת להכנתו, תוך התחשבות בהעדפות האישיות של השותה שמוזנות לתוך האפליקציה.