ביהמ"ש העליון: הרברט סמואל על הים תרכוש את מגדל הזוהר

עסקת הרכישה של חברת מגדל הזוהר בפירוק, שהיתה בבעלותו של דודי אפל, על ידי חברת "הרברט סמואל על הים" היא סופית ■  דודי אפל ישמש יועץ חיצוני תמורת 15,000 שקל כל חודש 

דודי אפל   / צלם: רוני שיצר
דודי אפל / צלם: רוני שיצר

עסקת הרכישה של חברת מגדל הזוהר בפירוק, שהיתה בבעלותו של דודי אפל, על ידי חברת "הרברט סמואל על הים" היא סופית, כך קבעו היום (ד') שלושת שופטי העליון - אליקים רובינשטיין, עוזי פוגלמן ומני מזוז.

ראשיתה של הפרשה החלה עם הסתבכותו של דודי אפל, שהביאה את החברה לפירוק ולחובות כבדים למספר נושים ובין היתר למס הכנסה (נושה עם זכות קדימה) ובנק הפועלים (נושה מובטח).

במסגרת הליכי הפירוק בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוכרז לפני כארבע שנים כי היזם משה אהרוני הוא הזוכה במכרז לרכישת הזכויות של החברה. הרכישה כללה בין היתר זכויות מותנות למימוש פרויקט פינוי-בינוי גודל בשכונת גיורא בגבעת שמואל הכולל הריסת 530 יח"ד והקמת כ-1,670 יח"ד תחתן.

מחלוקות שנתגלעו עם רשות מקרקעי ישראל ביחס למימוש המכרז בתנאיו המקוריים עיכבו את מימוש הזכייה. ולפיכך, ולמרות זכייתו של אהרוני, לפני כחצי שנה אישר השופט איתן אורנשטיין את הצעתה של חברת הרברט סמואל על הים לרכישת החברה.

אהרוני לא ויתר, וערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. במקביל, לפני מספר שבועות, הציג אהרוני מידע לפיו מאחורי חברת "מגדל הזוהר" עומד דודי אפל, דבר שהיה מוסכם על ידי כל הנושים שלא יהיה. אהרוני הציג הסכם לפיו בנו של אפל, עו"ד ערן-יצחק אפל מחזיק במחצית ממניות החברה יחד עם האחים אמיר ואיציק דיין.

אהרוני פנה בבקשה מיידית לביטול זכייתה של החברה בשל תרמית. בקשה זאת נדונה אתמול (ג') בבית המשפט המחוזי ונדחתה על ידי השופט אורנשטיין.

היום, התקיים הערעור על ההחלטה מחודש יוני, ושופטי העליון הפצירו באהרוני למשוך את התביעה משום שלא הוכיח את הקשר בין החברה לאפל. למרות זאת, נצייין כי דודי אפל ישמש יועץ חיצוני לחברת הרברט סמואל על הים תמורת 15,000 שקל כל חודש.


מעבר לפרויקט הפינוי בינוי של חברת מגדל הזוהר בגבעת שמואל, לחברה עוד 2 פרויקטים משמעותיים: בניית 450 יח"ד בעיר לוד וכן זכויות לבניית 3,000 יח"ד במושבים בסובב שדה התעופה לוד.

משפחת דיין שילמה עד כה לקופת המפרק, עו"ד ארז חבר, כ-80 מיליון שקל. בקיום תנאים מתלים, הקשורים ללוחות זמנים למימוש הזכויות, יעבירו האחים עוד 100 מיליון שקל. דיין חתמו לאחרונה על עסקה לרכישת מלונות קראון פלזה מחברת אפריקה ישראל בערים תל אביב, אילת וירושלים תמורת 718 מיליון שקל. הבעלות בפועל של המלונות תתיבצע ב 25.12.2016.

את חברת הרברט סמואל על הים ייצג עו"ד טל בננסון. את היזם משה הארוני ייצג עו"ד רונן מטרי.