שובו של היורש: בן המבורגר חוזר להראל כסגן יו"ר

יכהן בתפקידו החדש תחת דודו יאיר ■ חזרתו של בן המבורגר לחברה מחזקת את התפיסה לפיה הוא אמור לקחת על עצמו בעתיד את ניהול אימפריית הביטוח והפיננסים המשפחתית

היורש המיועד להובלת הראל, קבוצת הביטוח והפיננסים המובילה בישראל, חוזר. ל"גלובס" נודע כי בן המבורגר, בנו של גדעון המבורגר, מבעלי השליטה בקבוצה, ימונה לסגן יו"ר הקבוצה תחת דודו, והאיש הדומיננטי בהראל - יאיר המבורגר.

חזרתו לחברה מחזקת את התפיסה לפיה הוא היורש המיועד לתפקיד האחראי על עסקי הקבוצה מטעם בעלי השליטה בה, ומי שאמור לקחת על עצמו בעתיד את ניהול אימפריית הביטוח והפיננסים המשפחתית, מה שמשדר מבחינת המשפחה המשכיות וכוונה להמשך שליטה גם בעתיד.

בן המבורגר, 41, שימש בתפקידו האחרון בקבוצה כמנכ"ל החברה האם הראל השקעות , כשמתחתיו היו מנהלים שכירים מקצועיים לשתי פעילויות הליבה המרכזיות של הקבוצה - הראל ביטוח והראל פיננסים. הוא מונה לתפקיד זה במארס 2010 במקום דודו. במקביל כיהן כיו"ר הראל פיננסים ומילא תפקיד מרכזי בשיקומו של בית ההשקעות לאחר פרשת המעילה של גיא ויסמן.

לקראת סוף 2010, זמן קצר לאחר שהחל לכהן בתפקיד המנכ"ל, עזב בן המבורגר לניהול עסקים פרטיים של המשפחה - בעיקר בתחום הנדל"ן - בלונדון.

אז אמר יאיר המבורגר כי "אנחנו רואים בהשקעה בהראל את השקעתנו העיקרית ואין לנו כוונה למכור את השליטה בחברה. המשפחה החליטה שההון המשפחתי צריך לשמש גם לביצוע השקעות בחו"ל, ובן יוביל את המהלך עליו החלטנו". הוא כיוון בדבריו לפעילות ההשקעה בחו"ל שמרכזה יהיה באנגליה, ואשר תתמקד בנדל"ן ובפרייבט אקוויטי. באותה עת נמסר מטעם משפחת המבורגר כי בן מונה על ידי המשפחה להוביל את העסקים החדשים בחו"ל, "כדי למקד את מלוא הזמן בקידום העסקים החדשים, וכדי למנוע כל אפשרות לניגודי עניינים בין העסקים הפרטיים החדשים של משפחת המבורגר/מנור לבין העסקים של הראל ביטוח ופיננסים".

לא "נסיך" שהוצנח מלמעלה

בן המבורגר הוא היחיד מקרב בני הדור השלישי במשפחה המעורב בעסקיה, ומי שעבדו עימו ומולו בסיבוב הקודם שלו בהראל העידו עליו כי הוא אינו "נסיך" שהוצנח מלמעלה, כי אם איש עבודה שהשקיע זמן ומרץ רבים בעבודה ובלימוד השוק.

קודם להצטרפותו להראל בשלהי 2006 (כסמנכ"ל ודירקטור בקבוצה) הוא כיהן כשותף וכמנהל השקעות בקרן הפרייבט אקוויטי SKY, וכן עבד כיועץ ומנהל פרויקטים במשרד רואי החשבון סוארי-יוכמן ובמחלקת מיזוגים ורכישות בדלויט-בריטמן-אלמגור. המבורגר מחזיק בתואר בוגר לימודי כלכלה וחשבונאות באוניברסיטת תל-אביב ובעל MBA מאוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק, עם התמחות במימון.

קבוצת הראל נסחרת לפי שווי של כ-3.6 מיליארד שקל, והינה קבוצת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה בישראל. כ-50% ממניות החברה בבעלות משפחת המבורגר, כאשר שלושת בתי האב החולקים במניות אלה (יאיר, גדעון והאחות נורית מנור) מחזיקים בחלקים שווים, ומכהנים בתפקידים בכירים בחברה (בעלה של נורית, יואב, מכהן כבכיר בקבוצה).

מנכ"ל הראל השקעות הציבורית הינו רונן אגסי, שמכהן גם כמנהל הכספים של הראל ביטוח, שאותה מנהל מישל סיבוני. לאחרונה נודע כי טל קדם שעזב לאחרונה את פסגות ישמש כמנכ"ל הראל פיננסים, שהיו"ר שלה הוא שמעון אלקבץ.