גל גיוסי ההון הישראלי באוסטרליה: HearMeOut גייסה 5 מ' ד'

הגיוס, בו נטלו חלק גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים, זכה לביקושי יתר ■ המנכ"ל: "הכסף שגויס ישמש לפיתוח העסקי ושיווק האפליקציה"

נמשך גל גיוסי ההון של חברות טכנולוגיה ישראליות קטנות בבורסה האוסטרלית (ASX). היום (ג') עדכנה חברת הרשת החברתית המבוססת קול, HearMeOut, כי מניותיה החלו להיסחר שם, לאחר שגייסה 6.5 מיליון דולר אוסטרלי (כ-5 מיליון דולר). לפי העדכון של החברה, הגיוס, בו לקחו חלק גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים, נעשה במחיר של 20 סנט למניה וזכה לביקושי יתר.

את הגיוס הובילו חברות הברוקרים RM Corporate Finance ו-Prosperion Wealth Management, והוא לווה על-ידי איאן רוסטובסקי, שותף בכיר במשרד עו"ד עמית פולק מטלון ושות'.

HearMeOut היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שפיתחה אפליקציה של רשת חברתית מהפכנית המבוססת קול, המשנה את הדרך שבה אנשים צורכים ומעלים תוכן בעולם הרשתות החברתיות. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים לשמוע ולהקליט פוסטים קוליים קצרים (של עד 42 שניות), דרך האפליקציה, ולשתף בנוסף דרך רשתות חברתיות אחרות (כגון פייסבוק וטוויטר).

האפליקציה שלה הותאמה למערכות של רכבי פורד, ולצורך הפעלתה המשתמשים צריכים להוריד את האפליקציה למכשיר הנייד שלהם ולהתחבר למערכת המולטימדיה ברכב, כך שלאחר ההתחברות היא תופיע בה.

ב-HearMeOut מסרו בעקבות הגיוס כי "הכסף שגויס ישמש ליצירת עוד שיתופי-פעולה עם חברות רכב לאפליקציה, ההשקה הרשמית בארה"ב, המשך מחקר ופיתוח ויצירת הזדמנויות עסקיות נוספות". עוד הוסיפו בחברה כי בעקבות הגיוס "נמצאים ברשותה כל המקורות הכספיים הדרושים לה לפעילות המשך הפיתוח, יחד עם חברת פורד העולמית".

שיתוף-פעולה עם פורד

מנכ"ל החברה, מורן צ'מסי, אמר כי "אנחנו שמחים מאוד על הצלחת הגיוס וההנפקה, שהם אירועים משמעותיים בהיסטוריה של כל חברה. כספי הגיוס יאפשרו לנו לקדם את הפיתוח העסקי ושיווק האפליקציה לשווקים משמעותיים יותר ובכך להוביל את הקטגוריה". עוד מסר צ'מסי כי "שיתוף-הפעולה שלנו עם פורד, מייצג את ההסכם המסחרי הראשון שלנו ומהווה אבן-דרך משמעותית לחברה".

כאמור, HearMeOut היא אחת מבין כמה חברות טכנולוגיה ישראליות, בדרך כלל קטנות הנמצאות לפני שלב המכירות, שהבורסה האוסטרלית קורצת להם ומאפשרת להם לגייס בדרך כלל כמה מיליוני דולרים אוסטרליים בודדים. כיום כבר נסחרות שם כ-10 חברות טכנולוגיה ישראליות ועל-פי ההערכות, תוך שנה מספרן צפוי לעמוד על כ-20-30 חברות.

עוד בין השמות העומדים על הפרק לפני גיוס קרוב, ניתן להזכיר את דראגון טטייל של בעלי רשת פיצה האט בישראל, יהודה (אודי) שמאי, שפיתחה תוכנה לניהול משלוחים ואוכל, המעוניינת גם היא לגייס כ-6 מיליון דולר אוסטרלי. הבורסה האוסטרלית, שמרכזה ממוקם בעיר סידני, נחשבת למרכזית גם במונחים עולמיים, ומדורגת בעשירייה הראשונה בעולם מבחינת גודלה, עם מניות רבות וסחירות גבוהה.