תוגברה האבטחה על נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור

בעקבות סערת פינוי עמונה וההפגנות שנערכו מחוץ לביתה, הוחלט להגביר את השמירה על נשיאת בית המשפט העליון ■ בסביבתה של נאור מבהירים כי לא התקבל איום קונקרטי על הנשיאה

מרים נאור - נשיאת בית המשפט העליון / צילום: איל יצהר
מרים נאור - נשיאת בית המשפט העליון / צילום: איל יצהר

בעקבות סערת פינוי מאחז עמונה, הוחלט להגביר את האבטחה על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. בסביבתה של נאור אמרו הערב (ה') כי אין איום קונקרטי או ידיעה מודיעינית שהובילה להחלטה.

ההחלטה התקבלה בעקבות ההפגנות שהתקיימו לאחרונה מול בית המשפט העליון. הפגנה דומה מתקיימת הערב מול ביתה של נאור בירושלים.

במערכת בתי המשפט אמרו הערב כי "מערכת בתי המשפט אינה מתייחסת לסוגיות הנוגעות לאבטחת נשיאת בית המשפט העליון".

עשרות תושבי עמונה התייצבו הבוקר מחוץ לבית המשפט העליון במחאה על פינוי המאחז הקרב ובא. "די לדיקטטורה של בג"ץ" קראו המפגינים. כשפחות מ-3 שבועות נותרו עד לתאריך הפינוי שקבע בג"ץ ובעקבות החשש שהפינוי יהפוך לאלים, פנה אתמול (ד') יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט לתושבי עמונה מבימת הכנסת וקרא להם שלא לפעול באלימות.

תנועת "דרך חיים", שארגנה את המחאה מול בית המשפט העליון הבוקר, הבהירה כי מדובר בחלק מקמפיין נגד "הדיקטטורה של בג"ץ", לדבריהם. אורי קירשנבאום מהנהלת התנועה אמר: "אי-אפשר לקבל את העובדה שקבוצה שמייצגת אולי פרומיל של עם ישראל תכפה את עצמה על הציבור. היום אלה תושבי עמונה, אתמול אלה תושבי דרום תל-אביב שממשיכים לסבול מאוכלוסיית המסתננים, ומחר זה יכול להיות כל אחד אחר".

אמש אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את חוק ההסדרה השנוי במחלוקת שיאפשר הסדרה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, לאחר שהוצא מהחוק סעיף עמונה. החוק בגרסתו החדשה לא צפוי להציל את המאחז הלא חוקי מפינוי, לאחר שכחלון, נתניהו ובנט סיכמו על קידום הנוסח החדש, שלא יחול רטרואקטיבית.