משה פטרבורג מוכר ללהב ורוז'נסקי 160 מתקנים פוטו-וולטאיים ב-82 מ' ש'

עיקר התמורה היא באמצעות נטילת הלוואה הקיימת על המתקנים בהיקף של כ-71 מיליון שקל ■ המתקנים מייצרים הכנסה שנתית של 15-16 מיליון שקל

איליק רוז'נסקי / צילום: תמר מצפי
איליק רוז'נסקי / צילום: תמר מצפי

אלי להב ואיליק רוז'נסקי, באמצעות חברת להב אל.אר הבורסאית, מרחיבים משמעותית את פעילותם בתחום האנרגיה המתחדשת, עם חתימה על הסכם מחייב לרכישת כ-160 מתקנים פוטו-וולטאיים (אנרגיה סולארית) קטנים לייצור חשמל בישראל, בהשקעה כוללת של כ-82 מיליון שקל. בצד המוכר עומד ככל הידוע איש העסקים ויזם הנדל"ן משה פטרבורג, אחיו של פרופ' יצחק פטרבורג, יו"ר דירקטוריון ענקית הגנריקה טבע.

במסגרת העסקה, ישלמו להב ושותפתה לעסקי האנרגיה הירוקה - קרן KWP של אריה זילברברג - 11 מיליון שקל במזומן וייקחו על עצמן הלוואה לטווח ארוך הקיימת על המתקנים בהיקף של כ-71 מיליון שקל נוספים. היקף הייצור של כל אחד מהמתקנים הנרכשים, שמרביתם מותקנים על-גבי גגות מבנים במועצות מקומיות ואזוריות, עומד על כ-50-55 קילוואט ובסך הכול הם מייצרים יחד כ-8.2 מגוואט.

לפי הנתונים שמציגה להב במסגרת הדיווח על העסקה, ב-2014-2015 ייצרו המתקנים הנרכשים הכנסות שנתיות של כ-15-16 מיליון שקל בכל שנה ורווח גולמי שנתי של כ-2-2.5 מיליון שקל. ב-2016 הם צפויים לייצר הכנסות של 16.5 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ובהם אישור הגורמים המממנים והשלמת תיקוני ליקויים במתקנים, כפי שסוכם בין הצדדים.

עיקר פעילותה של להב אל.אר היא בתחום הנדל"ן המניב והיא מחזיקה בכמה נכסים בגרמניה ובנוסף היא פועלת בתחום האנרגיה הסולארית ומחזיקה ברחבי הארץ מתקנים פוטו-וולטאיים קטנים בשותפות שווה עם KWP. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה מהפעילות הסולארית (חלקה של להב) עמדו על 1.2 מיליון שקל והרווח הגולמי מהן התקרב לחצי מיליון שקל.

להב נסחרת בשווי של כ-60 מיליון שקל, אחרי קפיצה של כ-50% בערכה מתחילת השנה. אלי להב, יו"ר החברה, מחזיק בכ-53% מהונה ורוז'נסקי, סגנו, מחזיק יחד עם המנכ"לית חוה זמיר טואף בכ-24% מההון.