שדרוג רכב וקייטנות בקיץ: הסכם קיבוצי חדש לעובדי פרטנר

ההסכם כולל תוספת שכר בגובה ממוצע של 6% לשנתיים, הגדלת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים בפנסיה, הגדלת תקציב הרווחה והגדלת תקציב קרן המלגות

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

הסכם קיבוצי חדש נחתם היום (ב') לעובדי חברת פרטנר. חתמו על ההסכם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל עינת רום, סמנכ"ל כספים זיו לייטמן, יו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי ויו"ר ועד העובדים בחברת פרטנר, קרן אופק.

ההסכם ממשיך את ההסכם הראשוני שהושג בחברה בחודש מרץ 2016, ומסדיר את החלק הכלכלי של ההסכם שעומד לפוג בשבועות הקרובים. בהתאם להסכם שנחתם, תוקפו של הפרק הכלכלי הוארך עד סוף 2018, והוא יחול על כ-3,000 עובדים. 

ההסכם כולל בין היתר תוספת שכר בגובה ממוצע של 6% לשנתיים לעובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה וחצי, הגדלת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים בפנסיה למקסימום של 7.5% לעובדים שהוותק שלהם גדול משנתיים, הגדלת תקציב הרווחה למען כלל עובדי החברה והגדלת תקציב קרן המלגות שהקימה פרטנר במסגרת ההסכם הקיבוצי הראשוני לטובת הסטודנטים שעובדים בחברה.

כמו כן, על פי ההסכם החדש שכר המינימום בחברה לא יפחת מ-7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, וזאת בנוסף לעדכונים הצפויים בשכר המינימום במשק בשנים הקרובות. ההסכם מתייחס גם להשתתפות העובדים ברווחי החברה, ומסדיר את מענקי השיתוף ברווחים לשנים 2017-2018.

בנוסף, ההסכם החדש מגדיל את תשלום החברה לעובדים בגין ביצוע כוננויות, מוסיף יום בחירה וערבי חג על חשבון המעסיק, מאפשר שדרוג רכב חברה וכולל תוספת קייטנות בחודשי הקיץ.

בשורה נוספת שנושא ההסכם, היא המשך ההטבות שהושגו בהסכם הראשוני, לרבות הגדלת ערך יום ההבראה ל-500 שקל, קרן השתלמות לעובדים שהשלימו שלוש שנות ותק בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק, והגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה על כלל התמריצים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי "נקודת הפתיחה של המו"מ על הפרק הכלכלי הייתה מחויבות משותפת של הצדדים להשלים את מהפיכת הזכויות של עובדי פרטנר, כפי שיצאה לדרך בהסכם הראשוני. הסכם זה ממשיך לחזק את עובדי החברה, מתוך תפיסה כי העובדים הם שותפים מלאים להצלחתה של פרטנר".

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי הוסיף כי "ההסכם שנחתם היום משלים הסכם קיבוצי ראשון בפרטנר, וכעת פנינו קדימה, ביחד, אל האתגרים שעוד לפנינו. שנת 2017 היא שנה מהותית עבור החברה, ואני שמח שאנחנו יוצאים אליה ביחד, מוכנים להסתער. אין לי ספק שגם בשנים הבאות, נמשיך לבסס את מעמדה של פרטנר כחברה שהעובדים גאים ושמחים לעבודה בה".

לדבריה של עינת רום, סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל בפרטנר: "אני שמחה שהשלמנו היום את ההסכם הקיבוצי, והגענו להסכם המשלב באופן אחראי ושקול בין הצורך לייצב את החברה לבין הדאגה לצרכי העובדים. הסכם זה מאפשר לחברה לעודד למצוינות ולתגמל על הישגים. פרטנר מובילה את שוק התקשורת בטכנולוגיה, בחדשנות, בשירות, וכל אלו מתבססים בראש ובראשונה על עובדים מצוינים ומחויבים שהופכים את פרטנר לחברה מובילה".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט, מסר: "לאחר תהליך של מו"מ בין הצדדים, הצלחנו לעגן את הישגי ההסכם הראשוני ולדאוג להטבות נוספות למען העובדים. אני רוצה לחזק את ועד עובדי פרטנר בראשות היו"ר קרן אופק על העמידה האיתנה שהפגינו בתהליך המו"מ ולהודות להנהלת החברה ולמנכ"ל איציק בנבנישתי שניגשו לתהליך מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות שמכבדות את העובדים".

קרן אופק, יו"ר ועד פרטנר, סיכמה ואמרה כי "זהו אחד הימים החשובים והמשמעותיים עבור עובדי פרטנר. היום השלמנו את המשימה וחתמנו על המשכו של ההסכם הכלכלי שחלקו הראשון נחתם במרץ 2016. הסכם זה מעגן את ההטבות להן זכאים עובדי החברה וכולל בתוכו הישגים משמעותיים נוספים.

"בזכות התמיכה והעמידה של כלל עובדי החברה מאחורי הוועד, חתמנו על הסכם ראוי שמעניק לעובדים הטבות חדשות, בנוסף להטבות מהן נהנו עובדינו במהלך 2016. אחד הנושאים החשובים שעמדו לנגד עינינו הוא דאגה לנושא הביטחון הפנסיוני של העובדים ודאגה לשכבות החלשות. אני יכולה לומר בסיפוק רב, שההסכם שחתמנו היום אכן נותן מענה חשוב לנושאים אלו. אני רוצה להודות לאנשים שעזרו להסכם הזה לקרום עור וגידים, בראשם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על מעורבותו האישית, ליו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי שהעניק לנו תמיכה לאורך כל הדרך, ולמשפטנים שליוו אותנו בתהליך - עו"ד שי תקן ועו"ד עמית בכלר ממשרדו".