מחר: החלטה בעניין שחרור קצב: "התנצל בפני כל מי שנפגע"

פרקליטו של משה קצב התייחס בראיון ל"פגוש את העיתונות" לקיצור עונשו של הנשיא לשעבר ואמר כי להערכתו ועדת השחרורים צפויה לקבל החלטה חיובית בנושא ■ "קצב ילך לפרויקט שיקום לאחר שישוחרר מהכלא", הבהיר

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

עורך דינו של הנשיא לשעבר משה קצב, ציון אמיר, אמר הערב (שבת) בתכנית "פגוש את עיתונות" כי קצב הביע התנצלות במהלך דיונים בוועדת השחרורים. עו"ד אמיר הוסיף כי להערכתו הוועדה תאשר את שחרורו המוקדם של קצב מהכלא.

"קצב התנצל בפני כל מי שנפגע בדיון בוועדת השחרורים", אמר עו"ד אמיר. "הוא עדיין מכחיש את הטענות נגדו, אך הוא התנצל לא פעם ולא פעמיים".

אמיר הוסיף כי קצב ילך לפרויקט שיקום לאחר שישוחרר מהכלא. "אני מאמין שהוועדה תחליט לקצר את עונשו מחר", הבהיר.

קצב התייצב בשבוע שעבר בפני חברי ועדת השחרורים ודיבר מתוך סערת רגשות. בימים האחרונים הוא שוחח עם מקורביו ובני משפחתו והתייעץ עמם בדברים שהוא מתכוון לומר לחברי הוועדה. בפני מקורביו, טען קצב כי עבר תהליך טיפולי ארוך וכי כעת הוא מבין כי "פגע בנשים".

"בחודשים האחרונים עברתי להליך טיפולי ארוך", אמר הנשיא לשעבר קצב למקורביו. "למדתי לא לעסוק רק בעצמי. מנסה כל הזמן להבין איפה הייתי לא בסדר. אני בטוח שנשים שהתלוננו נפגעו וחוו את מה שסיפרו. אני לא חף מטעויות ועליי להפיק את הלקחים. עכשיו אני מבין שפגעתי בהן, שלא ראיתי את הסימנים שהן נפגעו. טעיתי".

אם קצב אמר את הדברים הללו בפני ועדת השחרורים, הרי שיש כאן סוג של קבלת אחריות וחרטה על מעשיו. בהקשר זה, גם נציג הפרקליטות אמר בדיון בוועדה כי הוא מזהה ניצנים של שינוי, אך ביקש להמתין כמה חודשים עד שמתקבלת ההחלטה לקצר את העונש.