התקדמות למוצר הסוכרת של אליום; המניה עלתה ב-2%

המוצר רשם הצלחה בניסוי בבעלי חיים והחברה צפויה להכניסו לניסויים קליניים בעוד כשנה ■  המוצר החדש נועד להוות תחליף זעיר פולשני לניתוחי קיצור קיבה

חברת המכשור הרפואי הרב-תחומית אליום מדיקל, הודיעה על הצלחה בניסוי בבעלי חיים, שבדק את בטיחות המוצר שלה לטיפול זעיר פולשני בסוכרת סוג 2 והשמנת יתר. מדובר במוצר טרי בפורטפוליו של אליום, שכבר רושמת מכירות של מוצרים בתחום הגניקולוגי והאורולוגי וקיבלה לאחרונה אישור FDA למוצר שלה בתחום מניעת תסחיפים בעת צנתור בעורק התרדמה.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אליום בכ-2% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל. המוצר החדש נועד להוות תחליף זעיר פולשני לניתוחי קיצור קיבה. במסגרת התהליך של אליום, מוחדר שרוול לקיצור הקיבה באופן אנדוסקופי, כלומר דרך הגרון ללא ניתוח. כיום ניתוח שרוול הופך לטיפול מקובל באנשים עם עודף משקל קיצוני (יחס משקל-גובה BMI של מעל 35), ובהדרגה גם לטיפול מקובל עבור חולים סוכרתיים עם עודף משקל נמוך יותר.

השרוול שאליום מתקינה בקיבה ובמעי הדק, מונע את ספיגתם של סוכרים במעי. החדשנות של אליום היא בשיטת החדרת השרוול למעי ובשיטת העגינה שלו לקיבה. הניסוי כלל בדיקת בטיחות של שיטת ההשתלה וההוצאה האנדוסקופית של השתל בבעלי חיים, ובטיחות ויעילות שיטת העיגון לאורך זמן. בנוסף, הודגמה יכולתה של המערכת בהקטנת הספיגה הקלורית לאורך תקופת המעקב. בכוונת החברה להחל בניסויים קליניים בבני אדם לקראת סוף 2017.

התחלת מכירות בקוריאה

הכנסות אליום מהמוצרים הגניקולוגיים והאורולוגיים שלה בתשעה החודשים הראשונים של 2016, עמדו על כ-5.5 מיליון שקל, צמיחה של 55% לעומת התקופה המקבילה. העלייה היא בעיקר בעקבות תחילת מכירות בשוק הקוריאני, בנוסף לאירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה וישראל. אולם, בתחום זה ההכנסות עולות בעצלתיים בשנים האחרונות, והוא אינו נחשב למנוע הצמיחה העיקרי של החברה.

המוצר לטיפול בתחום הלב לא ישווק ככל הנראה על-ידי החברה עצמה, והיא כעת מקווה למסחר אותה לגורם חיצוני, תהליך שכבר נמשך כשנה וחצי מאז קיבלה החברה את אישור השיווק בארה"ב, וככל שעובר הזמן, קטנים הסיכויים שיהיה מדובר בעסקה "מרהיבה". לחברה מוצר רביעי המיועד להחלפת המסתם מיטראלי שנמצא בלב - אחד התחומים החמים כיום בעולם המכשור הרפואי.