לאחר ההנפקה הסוערת: בן משה פרע חוב של 700 מיליון ש'

בן משה השלים גיוס בהנפקה הסוערת לפני שבועיים שנחשפה ב"גלובס" ופרע באמצעות כספי הגיוס את מלוא החובות אליהם התחייב במסגרת הסדר החוב של אלון רבוע

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

לאחר ההנפקה הסוערת שנחשפה ב"גלובס", מוטי בן משה השלים פירעון מלוא החוב למחזיקי איגרות החוב מסדרה ג' ולבנקים, בהיקף של כ- 700 מיליון שקל. בנוסף, פרעה החברה את יתרת ההלוואה לחברת הבת רבוע נדל"ן בהיקף של 50 מיליון שקל. לצורך הפירעון עשתה החברה שימוש במלוא תמורת ההנפקה של אגרות החוב סדרה ד' שגייסה לפני כשבועיים, בהיקף של כ-761 מיליון ש"ח, בריבית שקלית שאינה צמודה למדד של 4.6%. האג"ח הינה בעלת מח"מ של כ- 5 שנים והיא תיפדה בששה תשלומים לא שווים בשנים 2018 ל-2023.

עיקר התשלום בהיקף של 70% מהקרן הנו בשנת 2023. במקביל רשמה החברה לטובת מחזיקי אגרות החוב שעבוד על מניות רבוע כחול נדל"ן ומניות דור אלון כפי שהתחייבה במסגרת שטר הנאמנות. בעל השליטה בחברה,  מוטי בן משה , המכהן גם כיו"ר הדירקטוריון מסר כי "פירעון מלוא החוב הפיננסי של איגרות החוב והחובות לבנקים משלים למעשה את הסדר החוב ומאפשר את יציאתה של אלון רבוע כחול לדרך עסקית חדשה".

בן משה מציין כי השיפור המשמעותי ביחסים הפיננסיים מציב את הקבוצה כולה בנקודת הזינוק הראויה להמשך השבחת החברה האם והפעילויות בחברות הבת. "אני מוקיר את האמון שזכינו לנו בשוק ההון וכולנו כאן בחברה מתכוונים להמשיך ולעבוד קשה כדי להצדיק אותו" אמר בן משה.

במסגרת ההסדר במסגרתו עברה אליו השליטה באלון רבוע כחול, הזרים בן משה הון בהיקף של 300 מיליון שקל והמיר הלוואות בעלים בהיקף של כ- 170 מיליון שקל, כך שהחברה עברה מגירעון של כ- 188 מיליון שקל בהון העצמי בתום שנת 2015 להון עצמי של כ- 528.4 מיליון שקל, נכון ליום 30 בספטמבר 2016. מאז פרסום הדוחות לרבעון השלישי בן משה הקטין מהותית את המינוף בחברה ל-  LTV  של כ-48%.