החשוד הנוסף בפרשת השוחד בגינאה: נשיא BSGR אשר אבידן

(עדכון) - בנוסף למעצרו של איש העסקים והמיליארד הישראלי בני שטיינמץ, עצרה הבוקר המשטרה חשוד נוסף במעורבות בפרשה, וכעת הותר לפרסום שמו

בני שטיינמץ / צלם: סיון פרג`
בני שטיינמץ / צלם: סיון פרג`

היחידה הארצית של משטרת ישראל עצרה הבוקר (ג') חשוד נוסף בחשד למעורבותו בפרשה חובקת-העולם ורחבת-ההיקף שנחשפה אתמול, שעניינה חשד למתן שוחד לעובד ציבור זר בגינאה והלבנת הון לכאורה על-ידי המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ. בשעות הצהריים הותר לפרסום כי החשוד הנוסף הוא אשר אבידן, נשיא חברת BSGR שבבעלות שטיינמץ. 

אבידן עבד אצל בני שטיינמץ במשך 10 שנים, וקודם לכן עבד במשרד החוץ הישראלי. באי-כוחו של אבידן, עורכי הדין איתן מעוז ודניאל עינב, סיכמו עם המשטרה על שחרורו למעצר-בית של שבועיים, תוך הפקדת ערבות של מיליון שקל. שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, עמית מיכלס, אישר את ההסכמות.

נזכיר כי על-פי החשד, אנשי עסקים ישראלים המתגוררים לרוב בחו"ל שילמו שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגיניאה, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם.

אתמול (ב') עצרה היחידה את בני שטיינמץ בגין החשדות המיוחסים לו בפרשה, ובית המשפט אישר את הסכמת הצדדים לשחררו בתנאים מגבילים, לרבות מעצר-בית ותנאים כספיים.

החקירה מנוהלת במשותף על-ידי רשויות האכיפה בארה"ב, שווייץ, גיניאה קונקרי וישראל, זאת במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-OECD כנגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. החקירה מנוהלת בליווי פרקליטות תל-אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

לאור החשד למעורבות הישראלים ולהיבטים הנגזרים מפעולתם הפלילית לכאורה בחו"ל ונוגעים לישראל, ניהלה משטרת ישראל, בתיאום עם הרשויות בחו"ל, חקירה סמויה אשר ביססה את החשדות, זאת בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה בחו"ל ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה.

החקירה הגלויה בהקשר הישראלי נמצאת בראשיתה, וצפויים נחקרים נוספים.