עו"ד סבוראי: לא טענתי שדרוקר ניסה למנוע את קידום וינטר

בהמשך לאיום בתביעה שהגישה חדשות 10 נגד גל"צ, פרסם היום עורך הדין הבהרה בתיאום עם חברת החדשות ■ האיום בהגשת תביעה נגד גל"צ ואראל סג"ל עדיין עומד על הפרק ■ גל"צ: "התנהלות משפטית חריגה"

רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב
רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב

עו"ד עודד סבוראי פרסם היום (ג') הבהרה לדברים שאמר לפני כשבועיים בתוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל. ההבהרה פורסמה לבקשת חדשות 10, שכזכור הגישה התרעה לפני תביעה נגד גלי צה"ל, בעקבות הטענות שהעלה עו"ד סבוראי בתוכניתו של אראל סג"ל בעניין תחקיר "המקור" שעסק בעופר וינטר.

בהודעה שפורסמה היום מטעמו של סבוראי נכתב כך: "לבקשת חדשות 10 אני מבהיר כי לא טענתי בשידור בגלי צה"ל שיש לי ידיעה או הוכחה כי מר רביב דרוקר ניסה למנוע את קידומו של עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי, ואינני טוען כך גם היום".

להודעה צורף גם מסר מטעם חברת החדשות, בו נאמר כי בחברה מודים לעו"ד סבוראי על ההבהרה ומעריכים את הגינותו. 

למרות ההודעה של סבוראי, בערוץ 10 מתכוונים כרגע להמשיך בהליכים נגד התחנה הצבאית עצמה ונגד המגיש אראל סג"ל, שעד כה לא פרסמו הבהרה כלשהי בעניין. 

לפני כשבועיים עלה עו"ד סבוראי לשידור בתוכניתו היומית של סג"ל וסיפר כי בתוכנית "המקור" החליטו לשלוח תחקירן כדי להפליל את אל"מ וינטר, שבהמשך מונה למח"ט גבעתי. סבוראי טען בתוכנית כי לאחר שאותו תחקירן נחשף, הוא סיפר לוינטר כי נשלח על-ידי דרוקר, ובהמשך הסביר לו: "רביב שמע שסוכמת להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי". 

בחדשות 10 טענו בעקבות התוכנית כי מי שנפגש עם וינטר הוא חייל שלו לשעבר ולא תחקירן, כי הפגישה "נעשתה כחלק מניסיון לגיטימי לבדיקת אמיתותו ותוקפו של מידע מסוים שהגיע למערכת התוכנית, כפי שנעשה במקרים רבים ואחרים במסגרת העבודה העיתונאית".

יתרה מכך, היות שהשיחה הוקלטה, ניתן לדבריהם לקבוע כי שמו של דרוקר או של חברת החדשות של ערוץ 10 כלל לא הוזכרו בה. 

בחברת החדשות טענו גם כי הפרסום "הוביל לפגיעה קשה וחמורה במוניטין וביושרה המקצועית של מרשינו... ובאמינותה, במהימנותה ובתדמיתה של חדשות 10", וכי "על-מנת להקטין את הנזקים למרשינו הנכם נדרשים לפרסם באופן מיידי תיקון והתנצלות מטעם עו"ד סבוראי ומר סג"ל, אשר ישודרו בתוכניתו של סג"ל בגלי צה"ל, במועד ובהיקף שיתואמו מראש עם מרשינו". 

גלי צה"ל: "התנהלות משפטית חריגה"

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "צר לנו כי חדשות 10 בחרו בהתנהלות משפטית חריגה בין גופי תקשורת שונים. הופתענו לגלות כי דווקא כלי תקשורת שאנו מעריכים מאוד מקצועית ושקורא לפלורליזם של דעות ולחופש ביטוי, בוחר לנסות ולהשתיק דעות וקולות אחרים רק משום שהם בעלי דעה עצמאית ושאינם הולכים בתלם.

"גם לאחר בדיקה נוספת מערכתית ובחינה מדוקדקת של יועמ"ש גלי צה"ל לא מצאנו טעם לפגם בהתנהלות מערכת התוכנית של אראל סג"ל. העובדות מדברות בעד עצמן, ולראיה - אנשי ערוץ 10 כן קיבלו במה מרכזית להשמיע את תגובתם לדברים שנאמרו בתוכנית, כולל שיחה עם רביב דרוקר עצמו במשך כרבע שעה ביומן הערב של התחנה.

"נבהיר עוד כי עו"ד סבוראי לא חזר בו מהדברים שאמר בשידור, אלא למעשה הבהיר כי מדובר בדעתו, ולא בהבאת עובדות והוכחות למניעיו של דרוקר - וזו למעשה בדיוק גם טענתנו". 

בתחנה הצבאית הוסיפו עוד כי הם הציעו ועדיין מציעים לערוץ 10 לדון במחלוקת באמצעות מועצת העיתונות.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988